اگر قوز می‌کنید این ورزش‌ها را انجام دهید

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه ::نشستن طولانی مدت دانش‌آموزان پشت نیمکت باعث بروز ناهنجاری‌هایی در ناحیه کمر و زانو‌ها می‌شود.

دکتر محمدتقی حولی‌ساز، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران گفت: دو نوع ناهنجاری در سیستم اسکلتی بدن وجود دارد.
 
ناهنجاری‌های ساختمانی که معمولاً مادرزادی و یا بدلیل حادثه‌ایی ایجاد شده که غالباً با عمل جراحی رفع می‌گردد، نوع دیگر ناهنجاری‌ها، عملکردی است.
 
وی ادامه داد: ناهنجاری‌های عملکردی، منشأ عادت دارند یعنی در مورد دانش‌آموزان چون نیمکت‌ به گونه‌ای است که فرد مدت طولانی در حالت خم قرار می‌گیرد و زانوها هم همین حالت را دارند، اکثر دانش‌آموزان در حالت عادی راه‌ رفتن، قوز می‌کنند.
 
این متخصص طب فیزیکی گفت: تنها راه حفظ آناتومی بدن و جلوگیری از بوجود آمدن تغییرشکل در اسکلت دانش‌آموز و همچنین خنثی کردن حالت قوز در فرد، ورزش کردن است.
 
وی ادامه داد: ورزش‌های کششی مانند ایستادن نوک پنجه پا و کشیدن دست‌ها به بالا و راه رفتن در این حالت، کمک زیادی به خنثی شدن تغییر شکل زانوها دارد، قلاب کردن دو دست در هم و کشیدن به پشت کمر، هم کمک زیادی به رفع قوز در ناحیه پشت می‌کند به شرط اینکه بطور مداوم و چند بار در طی روز، تکرار شود.

این صفحه را به اشتراک بگذارید