رژیم‌های سخت غذایی، گاستریت ایجاد می‌کند

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 

 گاستریت یا تورم معده بیشتر در سنین 25 تا 40 سال بروز می‌کند و به دلیل گرفتن رژیم‌های غذایی مختلف در خانم‌ها شایع‌تر است.

دکتر ایرج خسرونیا‌ متخصص داخلی و فوق تخصص گوارش و کبد در گفتگو با   باشگاه خبرنگاران در خصوص رعایت اصول غذایی مناسب برای رفع التهاب معده گفت: گاستریت‌ یا تورم معده از شایع‌ترین بیماری‌های گوارشی است که به التهاب دیواره معده منجر می‌شود. 
 
وی با اشاره به عوامل بروز این بیماری تصریح کرد: ترشح اسید بالا، داروهای شیمیایی، استعمال دخانیات و میکروب هلیکوباکترپیلوری‌ را در ایجاد آن می‌توان نام برد که در 80 درصد بروز این بیماری وجود این میکروب دخالت دارد که با درمان نهایی دارویی برطرف می‌شود. 
 
این متخصص به شایع‌ترین علائم بروز این بیماری اشاره کرد و گفت: ترش کردن، سوزش معده، احساس گرسنگی‌، درد معده و گاهی اوقات حالت تهوع از نشانه‌های التهاب معده است. 
 
دکتر خسرونیا‌ با بیان اینکه تنها از خوردن مواد و خوراکی‌هایی که باعث تشدید ناراحتی تورم می‌شود باید خودداری‌ کرد، افزود: ترشیجات، ادویه‌جات و فلفل به این افراد توصیه نمی‌شود. 
 
وی در پایان گفت: گاستریت‌ یا تورم معده بیشتر در سنین 25 تا 40 سال بروز می‌کند و در خانم‌ها به دلیل گرفتن رژیم‌های غذایی مختلف شایع‌تر است. 
 
 
انتهای پیام/

این صفحه را به اشتراک بگذارید