فشار خونی ها ماست و موسیر بخورند

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 
  پایگاه صاعقه::موسیر دارای مقدار قابل توجهی مواد معدنی، همچون کلسیم، آهن، روی می‌باشد، شما با مصرف این خوراکی گام بلندی در حفظ سلامت عمومی بدن خود برداشته اید.
 
شاید شما نیز باشنیدن واژه ی موسیر اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد، همان واژه سیر است یا اینکه چه تفاوتی با سیر دارد. در گذشته کمتر نام این گیاه را می‌شنیدیم ولی امروزه به وفور یافت می‌شود و در ماست ها و سایر مواد غذایی اضافه می‌شود و طعم خوشایندی به آنها می‌بخشد.ابتدا باید این مطلب را بدانید که موسیر نیز گیاهی است مانند سیر، که ریشه آن یک پیازچه است، این گیاه دارای چهل گونه مختلف در جهان می‌باشد، که برخی از گونه‌های آن به‌عنوان گل تزئینی در باغچه نیز کاشت می‌شوند. همانطوری که سیر و پیاز نیز خاصیت ضد میکروبی و ضد انگلی دارند موسیر نیز از این قاعده مستثنا نیست و اولین و مهمترین خاصیت آن در دفع انگل‌ها و ضد عفونی کردن بدن است. از دیگر فرآورده های گیاه موسیر به‌عنوان کاهنده قند خون در افراد دیابتی نیز استفاده می‌شود.موسیر نقش مهمی در درمان التهاب زخم ها و جوش خوردن سریع آنها دارد، برای التهاب کبد و طحال نیز مفید است، در کاهش سردردهای میگرنی نقش مهمی را ایفا می‌کند همچنین خاصیت تنظیم فشارخون و کاهش دهنده چربی خون را داراست.و اما چرا موسیر مصرف کنیم ؟ نکات زیر را بخوانید:
موسیر منبعی غنی از ویتامین های آ و سی است همچنین مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی همچون فسفر و منیزیم در آن مشاهده شده است که به سلامتی بدن شما کمک شایانی می‌کند.
امروزه نقش فیبرها در هضم راحت غذا اجتناب ناپذیر است که موسیر دارای مقادیر زیادی فیبر می‌باشد. پس چنانچه مشکل هاضمه دارید پیشنهاد می‌کنیم کنار غذا از موسیر یا فرآورده های آن همچون ماست موسیر استفاده کنید.
موسیر نقش بسیار مهمی در جلوگیری از سرطان های گوارشی دارد که آن نیز به دلیل وجود ماده ای به‌نام گوگرد در آن است.
موسیر مقدار قابل توجهی ویتامین ب۶ و ب۹ دارد که این ویتامین ها برای سیستم عصبی بدن ضروری هستند و مصرف صد گرم موسیر می‌تواند ده درصد نیاز روزانه شما به این ویتامین ها را تامین کند.
یکی از بدترین و خطرناکترین بیماری ها، بیماری چربی خون است که ناشی از رسوب چربی در رگ های بدن و گرفته شدن مجاری آنها و اختلالات بیشمار ناشی از این گرفتگی هاست. موسیر جزو خوراکی‌هایی است که ترکیبات آنتی اکسیدانی دارد، که این ترکیبات از لخته شدن خون و گرفتگی داخل رگ ها جلوگیری می‌کند و کمک زیادی برای رقیق تر شدن خون می‌کند، گفتنی است که سیر و پیاز نیز فوایدی شبیه موسیر در جلوگیری از چربی خون دارند.
موسیر نقش پیشگیری کننده در بیماری های عفونی و میکروبی دارد.
ترکیب موسیر با سایر خوراکی ها همچون ماست علاوه بر اینکه طعم خوشایندی به آن می‌بخشد و درکنار غذا، می‌تواند به‌عنوان سالاد مصرف شود؛ خواص بیشماری نیز به آن اضافه می‌کند، شما با مصرف موسیر در کنار غذا علاوه بر لذت بردن از طعم آن، در هضم سریع غذا نیز به سیستم گوارشتان کمک کرده اید.
مصرف موسیر کنار لبنیات علاوه بر لذت بردن از طعم آن، کمک شایانی جهت استحکام استخوان ها به شما خواهد کرد.
موسیر به بدن شما جهت دفع ادرار و در نتیجه دفع سموم بدن کمک می‌کند و تاثیر مثبتی بر دفع ادرار دارد.
موسیر تاثیر مثبتی بر روی دستگاه اعصاب مرکزی بدن می‌گذارد.
مصرف آن برای افرادی که فشار خون دارند همراه با ماست توصیه می‌شود.
موسیر دارای مقدار قابل توجهی مواد معدنی، همچون کلسیم، آهن، روی می‌باشد، شما با مصرف این خوراکی گام بلندی در حفظ سلامت عمومی بدن خود برداشته اید.

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید