خوراکی هایی برای کاهش استرس

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 
 
 پایگاه صاعقه::تخمه کدو دارای منیزیم است. کمبود منیزیم باعث ایجاد سردرد و همچنین خستگی و استرس می شود.
یکی از مشکلاتی که افراد زیادی با آن روبرو هستند استرس و اضطراب است.برای مقابله با استرس راههای زیادی وجود دارد که یکی از این راه ها کاهش استرس از طریق خوراکی هایی که آرامش را برایتان به ارمغان می آورد.

جودوسر
غذاهایی که حاوی کربوهیدرات باشند باعث افزایش سطح سرتونین در بدن می شوند.سرتونین باعث ایجاد حس آرامش می شود. به همین دلیل یک کاسه بلغور جودوسر آبپز می تواند ایده خوبی برای رهایی از استرس و اضطراب باشد.

غلات
غلاتی مانند گندم و برنج قهوه ای باعث افزایش سطح سرتونین در بدن می شود.غلات کامل همچنین دارای منیزیم هستند . کمبود منیزیم در بدن موجب استرس و اضطراب می شود.غلات علاوه بر این حاوی اسید فولیک هستند که کمبود آن نیز موجب افسردگی می شود.

مرکبات
مرکبات دارای ویتامین C و خاصیت آنتی اکسیدانی دارند. میوه هایی مانند پرتقال و کریپ فروت درمان خوبی برای رفع استرس هستند.
مرکبات حاوی گلوتاتیون هستند.گلوتاتیون باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. وقتی دچار استرس هستید سیستم ایمنی بدنتان ضعیف می شود و در اینجا گلوتاتیون می تواند کمک خوبی باشد.

ماهی های چرب
ماهی های چرب سرشار از اسید های چرب هستند.اسید های چرب ضد استرس هستند و همچنین از قلب در برابر بیماری ها محافظت می کنند.ماهی هایی مانند تیلاپیا، سالمون، گربه ماهی و میگو دارای میزان زیادی اسیدهای چرب هستند و می توانند راه حل خوبی برای تسکین اعصاب شما باشند.

تخمه کدو
تخمه کدو دارای منیزیم است. کمبود منیزیم باعث ایجاد سردرد و همچنین خستگی و استرس می شود.همچنین تخم کدو باعث تنظیم شدن سطح کورتیزول در بدن و ایجاد احساس آرامش می شود.این خواص را می توانید در بادام، تخمه آفتابگردان، پسته، بذر کتان، تخمه کاج و گردو هم پیدا کنید.


این صفحه را به اشتراک بگذارید