این نوع ماهی شب عید خطرناک است

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

   پایگاه  صاعقه::این نوع ماهی حاوی مقدار زیادی نمک است که در مصرف آن باید دقت شود.

 

زهرا عبداللهی مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در گفتگو با   باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: زمانی که افراد مقدار زیادی از غذاهای شور و پرنمک مصرف می‌کنند،‌ مقدار زیادی سدیم وارد بدن آنها شده و بالطبع آن بدن برای دفع مقدار سدیم اضافی، آب زیادی را جذب می‌کند که این مسئله باعث افزایش فشار خون در برخی افراد خواهد شد به این صورت که آب اضافه شده به بدن باعث افزایش فشار بر قلب و رگ‌های خونی می شود.

 

 

 

وی ادامه داد: طبق توصیه‌های استاندارد بهتر است که میزان سدیم دریافتی در روز بیشتر از 2300 میلی گرم یا کمتر از 5 گرم( یک قاشق مرباخوری) نمک نباشد که متأسفانه اغلب افراد بیش از این مقدار در روز سدیم دریافت می‌کنند.

 

 

 

لازم به ذکر است که بیماران قلبی، افرادی که فشار خون بالا دارند و همچنین افراد بالای 50 سال روزانه کمتر از 1500 میلی گرم سدیم که معادل 3 گرم نمک است، مصرف کنند.

 

 

 

عبداللهی با ذکر مواد غذایی‌هایی که حاوی مقدار زیادی نمک هستند، افزود: غذاهای فرآیند شده و آماده چون همبرگر، سوسیس و کالباس، ماهی دودی، غذاهای کنسروی و انواع پیتزا به همراه سس‌هایی نظیر سس سویا و سس سالاد و رب گوجه فرنگی و انواع پودر سوپ‌های آماده همگی موادی هستند که از مقدار بسیار زیادی نمک برخورداند.

 

همچنین انواع ترشی‌های آماده و شورها، پنیرهای پرنمک و تنقلاتی چون چوب شور، ذرت بو داده، آجیل‌ها و مغزدانه‌ها همگی از این دست مواد غذایی به شمار می‌روند.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

 


این صفحه را به اشتراک بگذارید