ساده و رایگان خود را در برابر پوکی استخوان بیمه کنید

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 
  پایگاه  صاعقه::این فعالیت بدنی یکی از ساده‌ترین کارهایی است که افراد به راحتی قادر به انجام آن بوده و خود را در برابر بیماری ها بیمه می‌کنند.
زهرا عبداللهی، مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: کم تحرکی زمینه را برای بیماری‌ها و ناتوانی آماده می‌کند.
زندگی بی تحرک، خطر بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و چاقی را دو برابر افزایش می‌دهد. همچنین خطر سرطان، فشار خون بالا، استئوپروز( پوکی استخوان)، افسردگی و اضطراب را افزایش می‌دهد.
 
وی ادامه داد: برای رسیدن به وزن مناسب به انجام ورزش‌های شدید نیاز نیست، بلکه با چند تغییر ساده در شیوه زندگی روزمره، می‌توان فعالیت بدنی بیشتری داشت. فعالیت بدنی را می‌توان در همه مکان‌ها و بدون نیاز به وسیله‌ای مخصوص انجام داد.
پیاده روی به عنوان ساده‌ترین فعالیتی که اغلب افراد قادر به انجام آن هستند، توصیه می‌گردد. همچنین نرمش‌های سبک که در منزل، پارک یا مدرسه  قابل انجام است نیز می‌تواند به سلامت بدن، بدون صرف هزینه‌ای کمک نماید.
 
عبداللهی با اشاره به نکاتی در خصوص افزایش فعالیت بدنی، عنوان کرد: حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی متوسط روزانه برای بهبود و حفظ سلامتی توصیه می گردد که اغلب فعالیت‌ها را می‌توان در کنار امور روزانه به انجام رساند.
بهتر است افراد تماشای تلویزیون را محدود کرده و فعالیت‌هایی چون رسیدگی به باغچه و گل کاری یا پیاده روی را که تحرک بیشتری دارند را جایگزین آن کنند.
در روزهای تعطیل گردش در طبیعت، بازی‌های  گروهی، پیاده روی و کوه پیمایی  در برنامه خود و خانواده گنجانده شود.
اگر افراد با ماشین شخصی به سرکار و یا خرید می‌روند لازم است ماشین خود را در فاصله‌ای دورتر از مقصد پارک کرده و مابقی را پیاده بروند.
تا حد امکان به جای آسانسور از پله‌ها استفاده شود.
در صورت امکان به جای استفاده از سرویس مدارس، فرزندان را پیاده به مدرسه برسانید.
 
 
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید