پروتئین‌هایی که در ایام نوروز مصرف آنها توصیه می‌شود

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 پایگاه  صاعقه::پروتئین‌ها به دو دسته حیوانی و گیاهی تقسیم می‌شوند که پروتئین‌های حیوانی بهترین منابع پروتئینی هستند.

یام فرحبخش متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: پروتئین‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند، یکی آنهایی که پروتئینهای حیوانی دارند که در منابع گوشتی نظیر مرغ، ماهی، ماکیان باشد و همچنین شیر، تخم مرغ، بهترین منابع پروتئین هستند. منابع گیاهی نیز وجود دارد که در سویا یافت می‌شود، یعنی کسانی که گیاه‌خوار هستند معمولا از منابع گیاهی پروتئین استفاده می‌کنند.

 
وی در ادامه بیان کرد: اگر شخص 6 دهم گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدنش از پروتئین سویا استفاده کند، پروتئین بدنش تکمیل می‌شود و نیازی ندارد که پروتئین حیوانی مصرف کند، بنابراین این پروتئین سویا می‌تواند به شکل خود سویا باشد که پروتئین شخص را تامین می‌کند.
 
فرح‌بخش عنوان کرد: نکته‌ای که در رابطه با پروتئینها وجود دارد، این است که افراد باید در ایام نوروز 12تا 15درصد نیاز روزانه خود را از کالریها تامین کنند که در شرایط خاص نیاز پروتئینی او افزایش می‌یابد، مثل شرایط استرس و بیماریهایی که شخص دچار سوختگی می‌شود یا یکسری از بیماریهای خاص که نیاز پروتئینی او افزایش می‌‌یابد، از طرفی شاید مجبور شویم نیاز پروتئینی شخص را محدود کنیم، مثل کسانی که آسیب‌کلیوی دارند و دیالیز می‌شوند.
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید