توصیه غذایی برای افرادی که دارای فشار خون هستند

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

  پایگاه صاعقه::میزان مصرف سدیم در افرادی که دارای فشار خون هستند باید به زیر 1500 میلی گرم در شبانه روز برسد.

 
دکتر پیام فرح بخش متخصص تغذیه در گفتگو  با   باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: در کل 2 نوع فشار خون وجود دارد که شامل فشارخون minimum و دیگری فشار خون maximum که ممکن است در فردی یکی از این فشار خون‌ها و یا هر دوی آنها وجود داشته باشد که معمولاً اگر فشار خون بیش از 140 بر روی 90 میلی متر جیوه باشد، بیمار حتماً باید مراحل درمان را طی کند.
 
وی افزود: در طول درمان رژیم غذایی به بیمار حتماً کمک خواهد کرد و مهمترین عاملی که برای فشار خون موثر است، کاهش مصرف سدیم است که در نمک طعام مقدار زیادی وجود دارد، بنابر این طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی میزان مصرف نمک در طول روز باید زیر 6 گرم باشد.
 
وی در ادامه گفت: افرادی که دارای فشار خون هستند میزان مصرف سدیم باید به زیر 1500 میلی گرم در شبانه روز باشد و به عبارتی مصرف نمک باید برای افرادی که فشار خون دارند زیر 3 گرم در طول روز باشد.
 
این متخصص تأکید کرد: افرادی که دارای فشار خون هستند بهتر است به جای نمک از سایر چاشنی‌ها مانند ادویه جات، فلفل، دارچین و یا آویشن استفاده کنند، علاوه بر آن افزایش املاحی همچون کلسیم و منیزیم در افرادی که فشارخون دارند ضروری است.
 
وی گفت: توصیه می‌‌شود تمام افراد بالغ روزانه 3 تا 4 واحد شیر و لبنیات دریافت کنند و علاوه بر آن وجود منیزیم، که در کلروفیل گیاهان سبز برگ وجود دارد، برای افرادی که دارای فشار خون هستند ضروری است.
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید