کنترل فشار خون با مصرف آجیل‌های بدون نمک و خام

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

  
پایگاه صاعقه::فشار خون بیماری است که انسان تا آخر عمر چه با مصرف آجیل بدون نمک و چه کنترل آن، با این بیماری گریبان گیر سر و کار دارد و خیلی از افراد هستند که از آن بی‌خبرند.
محمود اسحاق حسینی متخصص گوارش در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به کنترل فشار خون با مصرف آجیل بدون نمک گفت: بیماری فشار خون تا آخر عمر گریبان گیر تمام افرادی است که این بیماری را نشناخته‌اند و به همین خاطر آنهایی که فشار خون دارند ولی از آن بی‌خبرند و متاسفانه زمانی مراجعه می‌کنند که ممکن است با سر درد و یا حتی خونریزی شدید و خونریزی در داخل ته چشم همراه باشد. 
 
اسحاق حسینی افزود: آن چیزی که بسیار مهم و قابل اهمیت است آن دسته از آجیل‌هایی است که شور هستند که ما مطلقا آن را توصیه نمی‌کنیم به این منظور که نمک یکی از عوامل بسیار بالا برنده فشار خون است و اگر صحبتی از آجیل‌های خام باشد بهتر است برای کنترل فشار خون از آجیل بدون نمک و خام استفاده کنند. 
 
وی در ادامه با اشاره به مغز گردو که خود یکی از تنقلات آجیل است، تصریح کرد: گردو از آن دسته از مغزهایی است که خود چرب است ولی در پایین آوردن چربی خون خیلی موثر است و چربی خون HDL (چربی خوب) دارد و میزان HDL (چربی خوب) بیشتر از LDL (چربی بد) است به این دلیل در گردو چربی خوب یافت می‌شود ما می‌توانیم از آن به درستی استفاده کنیم. 
 
اسحاق حسینی در مورد مغزهایی که می‌توان استفاده کرد،‌ بیان داشت: مغزهایی مثل مغز فندق، بادام، گردو،‌ آنها را برای افرادی توصیه می‌کنیم که فشار خون دارند و میزان کم آن حتما برای آنها توصیه می‌شود و برای پایین آوردن فشار خون خیلی موثر است. 
 
این متخصص گوارش درباره علت به وجود آمدن فشار خون اظهار داشت: 90 درصد از فشار خون‌ها علت خاصی ندارد و در سن 35 سالگی ایجاد می‌شود و 5 درصد از فشارخونی که علت‌هایی از قبیل قلبی، غددی‌ و کلیوی است می‌توان درمان کرد و بیشتر علت ابتلا به فشار خون مشکلات هورمونی در بین افراد است. 
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید