5 تا 8 درصد افراد دارای اسیداوریک بالا به نقرس مبتلا می‌شوند

 
 
 پایگاه صاعقه::تنها 5 تا 8 درصد افرادی که دارای اسیداوریک بالا هستند در نهایت به نقرس مبتلا می‌شوند.
 
علی فرزادی‌فر فوق تخصص روماتولوژی در گفتگو با   خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: از علائم نقرس می‌توان به بالابودن اسیداوریک خون، برخی از مشکلات کلیوی و گرفتاری مفاصل اشاره کرد که البته مورد اول علامت مهمتری به حساب می‌آید.
 
فرزادی‌فر با بیان اینکه بالا بودن اسیداوریک خون به معنی ابتلای قطعی به نقرس نیست، تاکید کرد:اگر چه با بالارفتن حجم اسیداوریک خطر ابتلا به نقرس بیشتر می‌شود، اما تنها 5 تا 8 درصد افرادی که دارای اسیداوریک بالا هستند در نهایت به نقرس مبتلا می‌شوند.
 
وی افزود: اسیداوریک به طور معمول در مواقعی که بدن فرآورده‌های زاید را تجزیه و در واقع تکه تکه می‌کند، شکل می‌گیرد.
 
فرزادی‌فر با اشاره به اینکه در شرایط سلامتی اسیداوریک در خون حل می‌شود و از طریق کلیه‌ها به صورت ادرار دفع می‌شود، اظهار داشت: بالارفتن مقدار اسیداوریک در خون بر اثر زیاد شدن تولید این ماده و یا عدم کفایت کلیه‌ها در ترشح و دفع کافی آن است.
 
 وی یادآور شد: در واقع وقتی مقدار اسیداوریک در گردش خون افزایش می‌یابد،کریستال‌های تیز و سوزنی شکل در مفاصل و بافت‌های اطراف آن شکل می‌گیرند و درد و تورم را موجب می‌شوند.
 
فرزادی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: در مواردی که نقرس مزمن است، مفاصل بدن تغییر شکل پیدا می‌کند و در نتیجه به وسیله کریستال‌ها فرسوده می‌شوند.
 
 
انتهای پیام/

این صفحه را به اشتراک بگذارید