درمان هر بیماری از نگاه طب سنتی در افراد مختلف, متفاوت است

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

طب سنتی

 

 پایگاه صاعقه::اگر فردی با بیماری مشخصی از دیدگاه طب رایج در کلینیک طب سنتی درمان خاصی را گرفت, نباید انتظار داشته باشد که آن درمان در همه بیماران مؤثر باشد و به همه آن را تجویز کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صاعقه به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, میثم شیرزاد متخصص طب سنتی اظهار داشت: نگاه طب رایج به دستگاه گوارش یک نگاه متفاوتی است. خوب است مردم بدانند اگر تشخیص خاصی از نگاه طب رایج برای بیماری‌شان وجود دارد عیناً در نقطه مقابلش تشخیصی در طب سنتی وجود ندارد و به‌واسطه آن, درمان مشخصی برای آن بیماری در طب سنتی را نباید دنبالش باشند، یعنی نگاه طبیب سنتی به آن بیماری ممکن است متفاوت باشد. بیماری‌های معده میان افراد جامعه بسیار شایع‌ است و ریفلاکس یکی از بیماری‌هایی است که مردم خیلی با آن مواجهند.

این متخصص طب سنتی افزود: ریفلاکس بازگشت محتویات معده به مری است که بسیاری از مردم از آن شکایت دارند و در کل دنیا هم بسیار رایج و شایع است.

شیرزاد گفت: این بیماری از نگاه طب رایج علل مشخصی دارد و درمان مشخصی هم دارد، اما از نگاه طب سنتی نوع نگاه متفاوت است و علل بسیار متفاوتی باعث این بیماری می‌شوند.

وی بیان داشت: ریفلاکس بیماری سوء مزاج معده است. می‌دانید که هر عضوی مزاج مشخصی دارد، معده هم همین طور و اگر از آن حیطه مزاجی خارج شود به آن سوء مزاج یعنی مزاجی غیرطبیعی می‌گوییم.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: بیمارانی که ریفلاکس دارند, ممکن است سوء مزاج گرم یا سرد یا خشک یا تر پیدا کنند یا مخلوطی از این‌ها و درمان‌هایشان متفاوت است.

شیرزاد گفت: بنابراین بیماری که با این شکایت از ریفلاکس مراجعه می‌کند, نباید انتظار داشته باشد که همان درمانی که برای بیمار دیگر تجویز شده برای او هم تجویز شود.

وی یادآور شد: بنابراین تأکید می‌کنم که نوع تقسیم بندی متفاوت است و اگر فردی با بیماری مشخصی از دیدگاه طب رایج در کلینیک طب سنتی درمان خاصی را گرفت, نباید انتظار داشته باشد که آن درمان در همه بیماران مؤثر باشد و پاسخ دهد (درمان شود) و تجویز کند به بیماران دیگر.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: باید شرح حال از بیمار گرفته شود, تشخیص نوع مشکل داده شود و درمان خاص برای بیمار تجویز شود.

انتهای پیام/*

 


این صفحه را به اشتراک بگذارید