برخی از افراد بعد از عمل زیبایی همچنان از خود راضی نیستند

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 
 
 پایگاه صاعقه::اعتماد به نفس پایین بعد از عمل زیبایی باعث نارضایتی فرد از خود می‌شود.
 
دکتر باجلان، روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان افزود: فرد در بیماری "بدشکلی بدن" هیچ‌وقت از شکل و بدن خود رضایت ندارد و دائماً ذهنش درگیر این موضوع است و به جراحی‌های زیبایی مختلف می‌پردازد.
 
وی اظهار داشت: این افراد احساس می‌کنند که دیگران آن‌ها را دائماً زیر ذره‌بین قرار داده‌اند و از نظر زشتی و زیبایی توصیف‌شان می‌کنند و زمانی می‌توانند احساس رضایت داشته باشند که مورد تأیید همه باشند.
 
دکتر باجلان در ادامه با اشاره به شخصیت این گونه افراد تصریح کرد: کسانی که دچار این مشکل هستند بسیار دنبال تأیید و توجه دیگرانند و در مورد خود باورهای درستی ندارند و ویژگی خودپنداری در وجودشان شکل نگرفته و یا بسیار ضعیف است.
 
این روانشناس بیان کرد: مسئله‌ای که باعث این وضعیت می‌شود ضعف اعتماد به نفس و یک سری باورهای اشتباه در رابطه با خود است و اولین اقدام روانشناسان با این افراد صحبت کردن با آن‌ها و شناخت باورها و فکرهایی که در رابطه با ارزش خودشان است می‌باشد تا با راهکارهای افزایش اعتماد به نفس باورهای درست را جایگزین باورهای نادرست کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه از آن‌جا که این افراد باور ندارند که مشکل‌شان بیشتر روانی است اقدام به عمل‌های زیبایی دیگر توسط پزشکان نامی می‌کنند تا بتوانند از خود راضی شوند و به ندرت به سراغ روانشناسان برای حل مشکل خود می‌روند مگر این‌که اصرار و یا راهنمایی از جانب پزشک‌شان باشد که جهت رفع مشکل به روانشناس مراجعه کنند.
 
 
انتهای پیام/
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید