خطرات رایانه برای کاربران

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 
 
 پایگاه صاعقه::امروزه کرم‌های ضدآفتاب فقط مربوط به فضاهای بیرون نیست و حتما در فضاهای بسته هم باید استفاده شود.
 
پروین متوسلین متخصص پوست در گفتگو با خبرنگار   باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به خطرات رایانه برای کاربران افزود: مانیتور رایانه‌ها به دلیل ساطع کردن اشعه‌ی فرابنفش مثل نور آفتاب عمل می‌کنند و کسانی که به طور مستمر با این دستگاه کار می‌کنند به خصوص افرادی که مستعد لک مثل لک‌های حاملگی یا کک و مک یا لکه‌های تیکه‌ای هستند باید از کرم‌ ضدآفتاب استفاده کنند.
 
وی اظهار داشت: نشستن ساعات طولانی پشت این دستگاه‌ها باعث ایجاد و یا تشدید لک‌ها می‌شود و حتی در درازمدت ممکن است باعث تخریب الیاف کلاژن و الاستین گردد.
 
این متخصص پوست عنوان کرد: علاوه بر مانیتور رایانه‌ها، ال سی دی و تلویزیون‌ها، لامپ‌های کم‌مصرف و ... دارای اشعه‌ی فرابنفش هستند و برای استفاده‌ی طولانی از این وسایل هم باید ضدآفتاب زده شود.
 
وی بیان کرد: ساعت‌های استفاده از رایانه را کم و فاصله‌ی خود با این دستگاه را زیاد کنید و ضدآفتاب خود را هر دو ، سه ساعت یکبار تکرار کنید چون معمولا این کرم‌ها سه یا چهار ساعت بیشتر پایداری ندارند.
 
دکتر متوسلین خاطرنشان کرد: قرار دادن لپ‌تاپ روی پا در طولانی مدت به دلیل حرارت دستگاه به خصوص برای آقایان خطرناک است و همچنین حرارت مداوم به پوست باعث تغییر در عروق آن منطقه که تحت تابش مداوم آن حرارت است می‌شود.
 
انتهای پیام/

این صفحه را به اشتراک بگذارید