افشاگر شکنجه در سازمان سیا به زندان محکوم شد
تاريخ : 7 / 11برچسب:, | 1:6 | نویسنده : ali

 

فریم 

نیویورک – دادگاهی در ایالت ویرجینیای آمریکا، یک کارمند پیشین سیا را به دلیل افشای اعمال خلاف قانون افسران سازمان جاسوسی آمریکا و شکنجه کردن متهمان توسط بازجویان سیا به دو سال و نیم زندان محکوم کرد.

 

 

به گزارش ایرنا دادگاهی در ویرجینیا روز جمعه ˈجان کرییاکˈ تحلیلگر و افسر پیشین در سازمان جاسوسی آمریکا را به دلیل افشا کردن شکنجه متهمان توسط بازجویان سیا به 30 ماه حبس محکوم کرد.

این دادگاه مدعی شده است که کرییاک اسرار حساس و اطلاعات محرمانه سازمان جاسوسی آمریکا و همینطور هویت افسران و بازجویان سیا را فاش کرده است.

ˈلئون بیرنکماˈ قاضی این دادگاه با رد اعتراض گسترده مخالفان مبنی بر اینکه جان کرییاک تنها اعمال غیرقانونی و ضد انسانی درون سازمانی را افشا کرده است، گفت: وی دست به خیانت بزرگی زده است و مستحق حکم سنگین تری بود.

وکیل این افسر سابق سیا می گوید وی نگران به کار گیری شیوه شکنجه و بدرفتاری در سیا بوده و برای همین دست به افشای آن زده است.

ˈجان کرییاکˈ از سال 1994 تا 2002 برای سیا سازمان جاسوسی آمریکا فعالیت کرده و نقش مهمی در دستگیری برخی سران القاعده در پاکستان داشته است.

افشاگری های وی موجی از محکومیت در داخل و خارج امریکا علیه سازمان جاسوسی آمریکا و بدرفتاری بازجویان سیا با متهمان ایجاد کرد.



این صفحه را به اشتراک بگذارید