پوسیدگی دندان بیماری شایع عفونی

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 
 
 پایگاه صاعقه::پوسیدگی دندان شایع‌ترین بیماری عفونی است که باید جدی گرفته شود.
به گزارش    پایگاه اطلاع رسانی صاعقه  به نقل از    باشگاه خبرنگاران جوان، کیوان ساعتی عضو هیئت مدیره انجمن متخصصین ترمیمی و زیبایی دندان در نشست خبری پانزدهمین کنگره ترمیمی و زیبایی دندان بیان کرد: پوسیدگی دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری‌ عفونی شناخته شده است به همین دلیل پوسیدگی دندان‌های شیری باعث پوسیدگی و آسیب دندان‌های دائمی نیز می‌شود.
 
وی افزود: مصرف چیپس و پفک به دلیل چسبندگی زیاد بیشتر از مصرف شکلات باعث پوسیدگی دندان می‌شود.
 
ساعتی عنوان کرد: باید مردم جامعه پوسیدگی دندان‌ را به عنوان یک بیماری بشناسند و برای درمان آن به موقع اقدام کنند. 
 
رضوانی رئیس پانزدهمین کنگره ترمیمی و زیبایی دندان در خصوص پوسیدگی دندان اظهار کرد: حدود 2 سال پیش میزان پوسیدگی دندان در دانش‌آموزان 6 عدد بوده است، اگر کمترین نرخ ترمیم دندان را 100 هزار تومان در نظر بگیریم این میزان پوسیدگی حدود 600 هزار تومان بار اقتصادی برای هر فرد دارد و در واقع این کمترین آسیبی است که به اقتصاد کشور وارد می‌شود. 
 
وی ادامه داد: در حالی که می‌توان با راهکارهای ساده‌ای مانند فلورایدتراپی این میزان هزینه را تا 10 هزار تومان کاهش داد. در کشور جامائیکا به وسیله نمک فلورایزا این میزان پوسیدگی را به عدد یک رسانده‌اند. 
 
رضوانی تاکید کرد: اغلب افراد دانش لازم در خصوص بهداشت دندان را دارند اما این دانش باید به نگرش صحیح تبدیل شود.
 
وی در خصوص پانزدهمین کنگره ترمیمی و زیبایی دندان گفت: کنگره با محور آفرینش لثه بر سیمای جامعه از طریق دهان بدون پوسیدگی برگزار می‌شود . ما به عنوان انجمن صنفی و علمی ترمیمی و زیبایی دندان در کنار توجهات وزارت بهداشت به سلامت اجتماعی سعی بر کاهش روند پوسیدگی داریم.

این صفحه را به اشتراک بگذارید