تاخیر 8 ماهه بیمه‌ها برای درمان سرطان

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 
 
 پایگاه صاعقه::آخرین پرداختی بیمه‌ها برای پوشش هزینه‌های سرطان اسفند ماه سال گذشته بوده است.
 
به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی صاعقه  به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین فودازی عضو هیئت مدیره انجمن کلینیکال انکولوژی در نشست خبری دهمین کنگره سالانه کلینیکال انکولوژی که امروز برگزار شد در خصوص یکی از مشکلات این حوزه بیان کرد: متاسفانه در حوزه سرطان بیمه‌ها خیلی توانمند دیده نشدند. 
 
درمان سرطان در همه کشورها گران است اما بیمه‌ها و دولت بر اساس اصل حاکمیت که تامین سلامت افراد جامعه است به این بیماران کمک کردند بدین ترتیب دولت باید نقش پر رنگ‌تری داشته باشد.
 
وی افزود: اگر این روند به همین ترتیب پیش رود در آینده برای درمان سرطان مشکلات زیادی خواهیم داشت.
 
فودازی با اشاره به اینکه اختلاف نظر در تعرفه‌ها در تمام رشته‌های پزشکی وجود دارد عنوان کرد: این اختلاف نظر در حوزه انکولوژی نیز وجود دارد اما متخصصان آن را پذیرفتند و برای کمک اقدامات لازم را انجام داده اند. 
 
اما متاسفانه بیمه‌ها این متخصصان را یاری نکردند زیرا آخرین پرداختی بیمه ها اسفند ماه سال گذشته بوده است و در حال حاضر حدود 8 ماه از آخرین پرداختی آنها می‌گذرد که این دیرکرد مشکلاتی را پذیرش و درمان سرطانی‌ها ایجاد کرده زیرا درمان سرطان باید با توجه به پیشرفت‌های روز انجام شود. 
 
وی در خصوص طرح تحول سلامت اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت طرحی عظیم است که نظر کارشناسی انجمن ‌های علمی که پیشرو بازوی علمی به حساب می‌آیند در آن لحاظ نشد ولی به اجرا درآمد. 
 
عضو هیئت مدیره انجمن کلینیکال انکولوژی با تاکید بر اینکه سرطان لاعلاج نیست اذعان کرد : سرطان یک بیماری صعب‌العلاج است که اگر به درستی تشخیص و درمان شود علاوه بر کاهش بار هزینه ای نتایج بهتری را نیز به همراه خواهد داشت. 
 
وی راجع به دهمین کنگره کلینیکال انکولوژی گفت: این کنگره در تاریخ 20 الی 22 آبان با حضور متخصصان اسپانیا، آلمان و آمریکایی در شیراز برگزار خواهد شد.  هدف از برگزاری این کنگره به روز رسانی تازه‌های درمان و تشخیص سرطان است همچنین محورهای اصلی این همایش تومور سر و گردن و سرطان سینه درخانم‌هاست که باید با توجه به وضعیت اقتصادی درمان و سلامت بهترین درمان را با کمترین هزینه داشته باشیم. 
 
انتهای پیام/

این صفحه را به اشتراک بگذارید