آیت الله آل هاشم: علامه طباطبایی شخصیت انقلابی تمام عیار بود

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 

 پایگاه صاعقه::علامه طباطبایی همواره پشتیبان و مدافع ولایت فقیه و انقلاب اسلامی بودند و شاگردانی مانند شهید مطهری را تربیت کردند که با تلاش های خود موجب پیروزی انقلاب و شکل گیری مهندسی فکری و فرهنگی نظام اسلامی شدند.

آیت الله سید محمدتقی آل هاشم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، همزمان با فرا رسیدن روز بزرگداشت علامه طباطبایی(ره)، با تشریح ابعاد شخصیتی مرحوم علامه، گفت: ایشان شخصیت تمام عیار انقلابی بودند.

وی افزود: علامه طباطبایی تا آخرین لحظات عمر شریفشان همواره پشتیبان و مدافع ولایت فقیه و انقلاب اسلامی بودند و شاگردانی مانند شهید مطهری ها را تربیت کردند که با تلاش های خود موجب پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری مهندسی فکری و فرهنگی نظام اسلامی شدند.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: مرحوم علامه، ذوالفنون بود و در علوم دینی تبحر و تخصص ویژه ای داشتند و آثار بسیار غنی و مفیدی از جمله تفسیر شریف المیزان را به یادگار گذاشته اند که تفسیری ویژه، عمیق و مفید است که مورد مطالعه علماء و دانشمندان قرار می گیرد.

آیت الله آل هاشم افزود: علامه طباطبایی علاوه بر تفسیر المیزان، در حوزه های عرفان، فلسفه، فقه، کلام و اصول آثاری ارزشمند به یادگار گذاشته اند که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه تبریز با تاکید بر این که شخصیت علامه طباطبایی همچنان ناشناخته است، تصریح کرد: حوزه و روحانیت باید ابعاد علمی و شخصیتی ایشان را تبیین کرده و به جامعه معرفی کنند.

وی، دوراندیشی، زمان شناسی، تبعیت از ولایت فقیه و تربیت شاگردان توانمند را از جمله ویژگی های بارز علامه طباطبایی عنوان کرد و گفت: شخصیت ایشان به عنوان الگو و نمونه ای جامع برای حوزه و روحانیت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

انتهای پیام

 


این صفحه را به اشتراک بگذارید