آبميوه‌های سنگ‌شكن

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

آب هویج

 
 
 پایگاه صاعقه::سنگ كليه به دليل عوامل متعددي از تغذيه نامناسب گرفته تا برخي شرايط فيزيكي تشكيل مي‌شوند.
 
 
سنگ كليه به دليل عوامل متعددي از تغذيه نامناسب گرفته تا برخي شرايط فيزيكي تشكيل مي‌شوند. اما اين سنگ‌ها به هر دليلي كه تشكيل شوند در كار كليه‌ها مشكل به وجود آورده و مانع از دفع كامل توكسين‌هاي تجمع يافته در بدن مي‌شوند. متأسفانه عدم دفع اين تركيبات نيز باعث انباشته شدن مواد معدني كريستالي مي‌شود كه ايجاد درد مي‌كنند و به صورت سنگ در آمده و گاهي باعث انسداد عبور ادرار مي‌شوند. امروزه داروي خاصي براي دفع سنگ كليه به روش موثر و بي‌دردي وجود ندارد. با اين حال داروهاي موجود نيز عاري از عوارض جانبي نيستند و هميشه نيز موثر عمل نمي‌كنند. خوشبختانه مي‌توان با مصرف نوشيدني‌هاي طبيعي كه باعث تحريك دفع اين سنگ‌ها شده و از تشكيل دوباره آنها پيشگيري مي‌كنند با اين مشكل مقابله كرد. در ادامه شما را با چند آب‌ميوه طبيعي و خانگي براي مقابله با سنگ كليه بيشتر آشنا مي‌كنيم.
 
آب انبه، طالبي، پرتقال و گريپ فروت
اين چهار ميوه براي دفع سنگ كليه‌ها مفيد هستند و تركيب آنها با هم ماند يك آنتي اكسيدان قوي عمل كرده و بدن را از وجود تركيبات سمي پاكسازي مي‌كند. براي تهيه اين نوشيدني به نصف انبه، 1 عدد پرتقال، 1 عدد گريپ فروت و يك چهارم طالبي نياز داريد. بايد تمام ميوه‌ها را به دقت شسته و پوست بگيريد. چون امكان دارد پوست ميوه‌ها نوشيدني را تلخ كند. هسته‌هاي ميوه‌ها را نيز خارج كنيد. ميوه‌ها را داخل مخلوط كن بريزيد و به خوبي ميكس كنيد. نبايد از اين نوشيدني بيش از دو ليوان در روز مصرف كرد. 
 
 
آب آناناس
آناناس ديورتيك (ادرارآور) و تصفيه‌كننده است و شهرت زيادي در دفع ضايعات بدن دارد. اين ميوه خوشمزه به پاكسازي كليه‌ها و دفع سنگ كليه كمك زيادي مي‌كند. مي‌توانيد از آب آناناس طبيعي براي اين منظور استفاده كنيد. همچنين مي‌توانيد آن را با شير گياهي برنج مخلوط كرده و خاصيت آن را چند برابر كنيد. براي اين كار به مقداري ميوه آناناس و 250 ميلي ليتر شير برنج نياز داريد. اين دو تركيب را داخل مخلوط كن بريزيد و به مدت چند دقيقه ميكس كنيد. مي‌توانيد براي رقيق‌تر كردن آن كمي آب نيز اضافه كنيد. 
 
 
آب هويج، سيب، پرتقال و خيار
تركيب اين ميوه‌ها باعث پاكسازي بدن و دفع تركيبات سمي از بدن مي‌شود و به دفع سنگ كليه‌ها نيز كمك زيادي مي‌كند. كافي است 4 عدد هويج، 2 عدد سيب، 2 حبه سير، 1 عدد خيار و 1 عدد پرتقال داشته باشيد. ميوه‌ها را با دقت تمام بشوييد و سپس پوست بگيريد و آنها را به قطعات كوچك‌تر تقسيم كرده و داخل مخلوط كن بريزيد. به مدت چند دقيقه تركيبات را ميكس كنيد. اگر تركيبتان بيش از اندازه غليظ بود مي‌توانيد اندكي آب به آن اضافه كنيد. براي بهره مندي هر چه بيشتر از خواص اين نوشيدني بهتر است آن را به صورت ناشتا ميل كنيد. 

نوشيدني ميوه سياه گيله يا قره‌قروت
اين آب‌ميوه خوشمزه سرشار از آنتي اكسيدان‌هاست و از مواد آنتي باكتريال مانند تانين‌ها تشكيل شده است كه مانع از چسبيدن باكتري‌ها به جداره كليه‌ها مي‌شوند. برخي از متخصصان مصرف اين نوشيدني را براي پيشگيري از بروز عفونت‌هاي دستگاه ادراري و مشكلات مزمني مانند سنگ كليه توصيه مي‌كنند. براي تهيه اين نوشيدني به 250 ميلي ليتر يا يك ليوان آب ميوه قره‌قروت، 125 ميلي ليتر آب و 1 قاشق آب ليموترش نياز داريد. تركيبات ذكر شده را با هم تركيب كنيد و هر روز ميل كنيد. براي تكميل خاصيت اين نوشيدني يادتان باشد كه آب زيادي در طول روز مصرف كنيد.
 
حرف آخر
مصرف هر كدام از نوشيدني‌هاي ذكر شده كمك زيادي به دفع سنگ كليه و پاكسازي بدن از وجود تركيبات سمي دارد. مي‌توانيد اين آبميوه‌ها و نوشيدني‌هاي مفيد را به برنامه ي غذايي‌تان اضافه كرده و از خواص كم نظير آنها بهره كافي را ببريد. 
 

Read more at http://www.esfahanemrooz.ir/fa/news/74892/-%D8%A2%D8%A8%D9%85%D9%8A%D9%88%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%86%DA%AF%E2%80%8C%D8%B4%D9%83%D9%86-.html#uSSipFP8ECJtQ9LM.99

این صفحه را به اشتراک بگذارید