استفاده از جوهر قند در نان تخلف است

  پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 
 
 پایگاه صاعقه::مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو استفاده از جوهر قند در نان را خیانت دانست و گفت: قطعاً با متخلفان برخورد خواهد شد.
 
دکتر رستگار مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص وجود جوهر قند در برخی نانوایی‌های کشور گفت: ماده‌ای به نام جوهر قند یا بلانکیت که در برخی از نانوایی‌های کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد موجب دو خاصیت در نان می‌گردد که سفیدی نان و بافت نرم آن است. که موجب مردم پسندی نان می‌گردد. اما متأسفانه این ماده از لحاظ سلامت مضر است و از جنبه وزارت بهداشت و استانداردها به هیچ وجه نانواها مجاز به استفاده از آن نمی‌باشند، چون صدمات و عوارض بسیاری را برای سلامت مردم در بر دارد و در طولانی مدت می‌تواند موجب سرطان گردد.
 
وی افزود: نانوایی‌هایی که از جوهر قند در پخت نان استفاده می‌کنند متخلف به شمار می‌روند و قطعاً با آنها برخورد جدی خواهد شد. در این رابطه مواردی مشاهده و گزارش شده است که مورد تأیید آزمایشگاه‌های ما نیز قرار گرفته است و برخورد لازم با آنها صورت می‌گیرد.
 
وی در ادامه گفت: برخی نانوایی‌ها بدون اطلاع از ضررهای این ماده غذایی از آن استفاده می‌کنند بنابراین آموزش به نانواها از جمله مباحثی است که باید مورد توجه قرار گیرد. تعداد نانوایی‌ها در کشور بسیار زیاد است بنابراین نظارت بر آنها دشوار می‌گردد. ولی سیستم نظارتی ما بر عملکرد آن ها ناظر خواهد بود.
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید