خوراکی هایی برای جبران کم خونی
 لوبیا سفید
 
 
 
 پایگاه صاعقه::وجود آهن در خون برای تولید هموگلوبین بسیار ضروری است.هموگلوبین پروتئینی است که باعث می شود سلول های قرمز خون اکسیژن را به قسمت های مختلف بدن برسانند.
وجود آهن در خون برای تولید هموگلوبین بسیار ضروری است.هموگلوبین پروتئینی است که باعث می شود سلول های قرمز خون اکسیژن را به قسمت های مختلف بدن برسانند. هر مرد بالغ به طور متوسط روزانه به 8 میلیگرم و هر زن بالغ به طور متوسط حدود 18 میلیگرم آهن نیاز دارد.
نیاز روزانه بدن به آهن را از منابع گیاهی و حیوانی می توان تامین کرد.

لوبیا سفید
لوبیا سفید منبعی بسیار غنی از آهن است.نصف فنجان لوبیا سفید نزدیک به 3 میلیگرم آهن دارد. این میزان از لوبیا نزدیک به 6 میلیگرم فیبر و 500 میلیگرم پتاسیم دارد. لوبیا سفید همچنین دارای مقدار زیادی پروتئین، کلسیم، ویتامین B و آنتی اکسیدان است.

جگر
جگر منبع مشهور آهن است.یک تکه کوچک از جگر بیش از 4 میلیگرم آهن دارد. جگر همچنین منبع پروتئین و ویتامین های B کمپلکس است. ویتامین A و ویتامین D هم در این ماده غذایی وجود دارد.

عدس
عدس منبع دیگری است که سرشار از آهن می باشد. نصف فنجان عدس نزدیک به 3 میلیگرم آهن دارد.عدس همچنین منبعی غنی از فیبر، پروتئین، ویتامین D، ویتامین B و زینک است.

شکلات تلخ
حتما خیلی شیرین است که بشنوید شکلات برای بدن مفید است. شکلات تلخ منبعی غنی از آهن است. همچنین این ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان است.

تن ماهی
تن ماهی سرشار از آهن است.این ماده غذایی همچنین دارای پتاسیم، ویتامین B و مقداری هم ویتامین D است.

نخود
نخود دارای آهن است. نصف فنجان نخود دارای 2.5 میلیگرم آهن است.این میزان از نخود دارای 6 گرم فیبر هم هست.

گوجه
گوجه به اندازه سایر منابعی که معرفی کردیم آهن ندارد اما خوب مقادیری آهن دارد.نیم فنجان آب گوجه یک میلیگرم آهن دارد.این ماده غذایی همچنین دارای لیکوپن و آنتی اکسیدان هم هست.

اسفناج
اسفناج منبعی بسیار غنی از آهن است.نصف فنجان اسفناج 6.5 میلیگرم آهن دارد. همچنین این میزان از اسفناج 250 میلیگرم کلسیم و بیش از 800 میلیگرم پتاسیم دارد.

کشمش
از میان میوه های خشک کشمش دارای بیشترین میزان آهن است. یک سوم فنجان کشمش یک میلیگرم آهن دارد.کشمش همچنین دارای پتاسیم و ویتامین B هم هست.
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید