آشنایی با خوراکی های انرژی زا

  پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

تخم شربتی

 
 
 
 پایگاه صاعقه::صبح ها کسل هستید؟ بعدازظهر ها خواب آلوده اید؟ عصرها خسته و بی حوصله اید؟ در زندگی های امروزی که همه همیشه در حال دوندگی هستند این چیز چندان عجیبی نیست.
 
صبح ها کسل هستید؟ بعدازظهر ها خواب آلوده اید؟ عصرها خسته و بی حوصله اید؟ در زندگی های امروزی که همه همیشه در حال دوندگی هستند این چیز چندان عجیبی نیست. یک فنجان قهوه تازه و یا یک تکه شکلات می تواند راه حل ساده و فوری برای بازیابی انرژی تحلیل رفته شما باشد.
غذاها و خوراکی ها مانند سوخت هستند و روی سطح انرژی بدن تاثیر بسزایی دارند.خوردن غذاهای مناسب باعث می شود که بدن شما درکل طول روز پر انرژی باشد و نیاز به خوراکی هایی که به بدنتان انرژی سریع و فوری اما کم دوام می دهد نداشته باشید.
در اینجا می خواهیم به شما چند خوراکی را معرفی کنیم که انرژی مورد نیاز بدنتان در کل روز را تامین می کند.

تخم شربتی
تخم شربتی گیاهی خودرو و یک‌ ساله شبیه به ریحان ولی با برگ‌ها و تخم‌ های ریزتر می باشد. این گیاه بومی آمریکای مرکزی بوده به نحوی که آزتک‌ها و مایاها از این دانه های بسیار مقوی، به عنوان غذا استفاده می کردند. در آن زمان ها تخم شربتی به عنوان خوراکی جادویی شناخته می شد چرا که باعث افزایش انرژی و بنیه بدن می شد.
در سالهای اخیر این خوراکی بازهم به شدت مورد توجه قرار گرفته است. تخم شربتی به شدت ضد خستگی و بسیار مغذی است. یک قاشق چای خوری تخم شربتی 5 گرم پروتئین دارد و باعث تنظیم قند خون می شود. تخم شربتی دارای امگاتری ، آهن، پتاسیم و آنتی اکسیدان، کلسیم و منیزیم است. می توانید این خوراکی را به ماست، شربت و پاستا اضافه کنید و نوش جان نمایید.

جو دوسر
خوردن یک کاسه کوچک جو دوسر به عنوان صبحانه می تواند شما را برای ساعت ها بسیار پر انرژی کند. جو دوسر دارای کربوهیدرات است که در بدن به صورت گلیکوژن ذخیره می شود و سوخت مورد نیاز مغز و عضلات بدن را تامین می کند.
این خوراکی همچنین دارای مقادیر زیادی فیبر است که سرعت جذب کربوهیدرات ها را کم و موجب تنظیم سطح قند خون می شود.

چای

برخلاف قهوه چای دارای اسید آمینه لتینین است. این ماده باعث افزایش تمرکز و کاهش استرس و همچنین افزایش انرژی بدن می شود.

تخم مرغ
تخم مرغ دارای انرژی بسیار زیادی است. تخم مرغ علاوه بر پروتئین دارای مقدار زیادی ویتامین B هم هست بنابر این تصور نکنید که این خوراکی فقط برای صبحانه مناسب است. سعی کنید آن را در ناهار و عصرانه خود هم بگنجانید.

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید