برای چاق شدن قره قروت بخورید

  پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

قره قورت

 
 
 
 پایگاه صاعقه::کسانی که دارای مشکل لاغری هستند برای چاق شدن می‌توانند قره‌قروت مصرف کنند و به طور کلی می‌توان گفت کالری آن همچون نان بوده و سبب چاق شدن می‌شود.صفوی ادامه داد: پروتئین موجود در قره‌قروت برای عضلات بدن و رشد آن مناسب است.
 
یک متخصص تغذیه با اشاره به خواص درمانی و تغذیه‌ای قره‌قروت گفت: مصرف این ماده غذایی دستگاه ایمنی بدن را تقویت و از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا جلوگیری می‌کند.
به گزارش فارس، مرتضی صفوی در رابطه با خواص درمانی مصرف قره‌قروت اظهار داشت: این ماده غذایی همچون سایر لبنیات حاوی کلسیم فراوان بوده و برای درمان پوکی و نرمی استخوان توصیه می‌شود. همچنین قره‌قورت دارای پروتئین، چربی و کربوهیدرات است که بسیاری از مواقع از شیر تولید شده یا در روش‌های سنتی بعد از تولید کشک به عمل می‌آید.
این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه 100 گرم قره‌قروت 240 کالری انرژی دارد، گفت: کسانی که دارای مشکل لاغری هستند برای چاق شدن می‌توانند قره‌قروت مصرف کنند و به طور کلی می‌توان گفت کالری آن همچون نان بوده و سبب چاق شدن می‌شود.صفوی ادامه داد: پروتئین موجود در قره‌قروت برای عضلات بدن و رشد آن مناسب است. همچنین قند موجود در قره‌قروت از نوع لاکتوز بوده بنابراین مصرف آن به دلیل اینکه بهترین قند طبیعی را داشته و از شیر تهیه شده توصیه می‌شود.وی مصرف قره‌قروت را برای نوجوانان و کودکان مناسب دانست و گفت: کودکانی که دندان ضعیف داشته و یا رشد کمتری دارند مصرف قره‌قروت علاوه بر مستحکم کردن دندان‌های کودکان به رشد آنها نیز کمک می‌کند. همچنین این ماده غذایی حاوی ویتامین D بوده لذا سبب جذب کلسیم می‌شود و از ابتلا به سرطان روده بزرگ نیز جلوگیری می‌کند.این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه مصرف قره‌قروت آنزیم‌های بدن را فعال می‌کند، اظهار داشت: این ماده غذایی دستگاه ایمنی بدن را تقویت کرده و از ابتلا به بیماری‌های عفونی و آنفلوآنزا جلوگیری می‌‌کند.
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید