نوشیدنی‌هایی برای جلوگیری از بی‌آبی

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

آب میوه

 

 
 
 چند قطره لیموترش یا گریپ‌فروت داخل پارچ آبتان بچکانید. مرکبات طعم آب را بهتر، مواد معدنی آن را بیشتر و شما را به نوشیدن آب تشویق می‌کنند.
 

 

در ادامه چند روش ساده برای خوش‌طعم کردن آب و نوشیدنی‌های مناسب برای جلوگیری از بی‌آبی بدن را ذکر می‌کنیم.

با سبزیجات معطر
اگر طعم آب خالی را دوست ندارید چند پر سبزی معطر داخل لیوان آبتان بیندازید. نعناع جزو سبزی‌های پرطرفدار و انصافا خوش عطری است که طعم هر چیزی را بهتر می‌کند. توصیه می‌کنیم چند برگ نعناع داخل آب بیندازید و از طعم آن لذت ببرید. سعی کنید همیشه یک بطری آب دم دستتان باشد و جرعه‌جرعه از آن بنوشید تا آب بدنتان خشک نشود.

سخاوت مرکبات
اگر طرفدار نعناع هم نیستید می‌توانید به مرکبات فکر کنید. چند قطره لیموترش یا گریپ‌فروت داخل پارچ آبتان بچکانید. مرکبات طعم آب را بهتر، مواد معدنی آن را بیشتر و شما را به نوشیدن آب تشویق می‌کنند. البته بهتر است این کار را تبدیل به عادت روزانه‌تان نکنید. چون امکان دارد خاصیت اسیدی لیموترش یا گریپ‌فروت در طولانی مدت به مینای دندانتان آسیب بزند. 

به یاری خیار
خیار سرشار از آب است. یکی از روش‌های خوب دیگر برای خوش‌طعم کردن آب استفاده از خیار است. به این ترتیب که چند حلقه خیار را داخل لیوان یا پارچ آب بیندازید. خواهید دید طعم ملایم و دل‌چسبی خواهید چشید. اگر باردار هستید باید بدانید که بدنتان به نوشیدن آب بیشتری نیاز دارد و نوشیدن آب با طعم خیار برایتان خوب است.
 

 

 


این صفحه را به اشتراک بگذارید