چه زمانی زنان مجاز به گرفتن رژیم لاغری نیستند؟

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 
 
 یک متخصص تغذیه گفت: رژیم لاغری همیشه مفید نیست و گاهی اوقات خطرهای جدی را برای خانم ها به همراه دارد.
نیرنگ نیستانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت وگو با خبرنگار   باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به اینکه هر گونه رژیم لاغری بدون نظر متخصص تغذیه عواقب جبران ناپذیری را به همراه دارد؛ اظهار داشت: زنان مبتلا به بیماری های بدخیم و تحت درمان مجاز به گرفتن هیچ گونه رژیم لاغری نیستند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با عنوان اینکه زنانی که از نارسایی مزمن کلیه رنج می برند و تحت درمان دیالیز هستند باید از هر گونه رژیم لاغری خودسرانه اجتناب کنند؛ یادآور شد: این دسته از افراد می توانند در صورت صلاحدید پزشک معالج اقدام به کاهش وزن کنند.

نیستانی با بیان اینکه زنان باردار باید از هر گونه رژیم لاغری خودداری کنند؛ عنوان کرد: افزایش وزن دوران بارداری باید تحت نظر متخصص تغذیه کنترل شود.

وی افزود :زنان شیرده می توانند بدون نگرانی اقدام به کاهش وزن کنند و بر خلاف باور رایج بین افراد، داشتن رژیم لاغری در دوران شیردهی هیچ گونه ضرری برای سلامتی مادر و نوزاد ندارد.رژیم لاغری صحیح می تواند سبب از بین بردن بافت های چربی تشکیل شده در دوران بارداری شود. 

نیستانی تصریح کرد: مبتلایان به اختلالات تیروئید (کم کاری و پر کاری تیروئید) که تحت درمان هستند، نیز منعی برای گرفتن رژیم لاغری ندارند.


انتهای پیام/

این صفحه را به اشتراک بگذارید