خوراکی هایی برای داشتن ناخن های زیبا

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

ناخن  دست

 
 
 احتمالا شما هم با مشکلاتی چون شکنندکی، نازکی و با پوسته شدن ناخنهایتان روبرو هستید. اغلب مشکلات ناخن های ما ناشی از کمبود مواد غذایی مورد نیاز است.
 
احتمالا شما هم با مشکلاتی چون شکنندکی، نازکی و با پوسته شدن ناخنهایتان روبرو هستید. اغلب مشکلات ناخن های ما ناشی از کمبود مواد غذایی مورد نیاز است. در اینجا برای شما چند توصیه غذایی برای داشتم ناخن هایی مقاوم و زیبا داریم.
پروتئین به مقاومت ناخن ها کمک زیادی می کند. برای تامین پروتئین بدنتان می توانید از گوشت قرمز، مرغ ، ماهی و بوقلمون استفاده کنید.
یکی از دلایل شکنندگی ناخن ها می تواند کمبود آهن باشد. با خوردن منابع غنی از آهن می توانید ناخن هایی قوی داشته باشید. گوشت قرمز، اسفناج، کلم بروکلی و عدس سرشار از آهن هستند.
ویتامین A باعث تقویت و براقی ناخن می شود. با قرار دادن هویج در برنامه غذایی خود ناخن هابراق داشته باشید.
روی مانع از بروز لکه های سفید روی ناخن می شود. تخم کدو سرشار از روی است.
کمبود ویتامین C در بدن می تواند منجر به تغییر شکل ناخن ها و کاهش رشد آنها شود.بنا بر این مرکبات را در برنامه غذایی خود قرار دهید.
ویتامین B7 (بیوتین) در ساختار ناخن ها تاثیر زیادی دارد. خوراکی های حاوی بیوتین سبب افزایش رشد ناخن ها و تقویت و محکم شدن آنها گردد و از نازکی و شکسته شدن آنها جلوگیری می کند.تخم مرغ، ماهی قزل آلا، بوقلمون و تخمه آفتابگردان حاوی بیوتین هستند.
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید