بیماری‌های مسری بیخ گوش شما/ زگیل با صحبت کردن نیز منتقل می‌شود

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 
 عدم رعایت بهداشت شخصی، قرار گرفتن در معرض تابش شدید نور خورشید و قرار گرفتن در شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب می‌تواند در ایجاد بیماری‌های پوستی تاثیر بسیاری داشته باشد.
پرویز طوسی، دكترای تخصصی پوست در گفت‌وگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بر خلاف باور عموم تمام بیماری های پوستی مسری نیستند و تنها بیماری های پوستی عفونی و میکروبی واگیردار هستند.
 
 وی در ادامه افزود: تب خال، زگیل، بیماری های ویروسی از جمله سرخک و آبله، بیماری های میکروبی نظیر زرد زخم،کورک ،زخم یا عفونت های پوستی و قارچ ها از جمله بیماری های مسری پوستی محسوب می‌شوند.
 
این دكترای تخصصی پوست در خصوص بیماری های غیر واگیر دار تصریح کرد: برخلاف باور عموم بیماری های پوستی نظیر اگزما، آکنه و سرطان های پوستی قابل سرایت نیستند.
 
طوسی در خصوص تاثیر شرایط محیطی در ایجاد و سرایت بیماری های واگیردار پوستی ابراز داشت: در مناطق دارای آب و هوای گرم و مرطوب، بیماری های میکروبی و عفونی مثل زرد زخم و قارچ بیشتر دیده می شود. همچنین در این شرایط آب و هوایی سرعت انتقال ویروس‌ها افزایش می‌یابد.
 
وی با اشاره به عوامل انتقال بیماری های واگیردار اظهار داشت: رعایت نکردن بهداشت، دست دادن، روبوسی و استفاده از وسایل شخصی مشترک از جمله راه های انتقال بیماری های پوستی به شمار می‌آیند. همچنین بیماری هایی مثل تبخال به دلیل آلوده شدن بزاق از طریق عطسه، سرفه و صحبت کردن به افراد سرایت می‌کنند. درمان به موقع بیماری‌های قارچی و میکروبی در از بین بردن عامل واگیر نقش بسزایی دارد.
 
دكترای تخصصی پوست با تاکید بر اینکه خشکی پوست می تواند با اگزما همراه شود؛ تصریح کرد: در بیماران مبتلا به اگزما باید موضع هر روز با آب و صابون پاکسازی و از پمادهای مرطوب کننده استفاده شود. رعایت بهداشت پوست، حمام به اندازه و نه بیش از حد و استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده می تواند در تسریع بهبود اگزوما نقش بسزایی داشته باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه تابش مستقیم و شدید نور خورشید  عامل اصلی خیلی از سرطان هاست بیان کرد: آفتاب سوختگی شدید، تاول های ناشی از آن و همچنین سوختگی در استخرها باعث ایجاد سرطان های پوست می شود .
 
طوسی در خصوص خال های مشکوک به سرطان ابراز داشت:  تغییر رنگ و شکل خال های بدون درد و یا همراه درد از نشانه های سرطانی بودن آن است.
 
انتهای پیام/

این صفحه را به اشتراک بگذارید