شهید صیاد شیرازی یعنی ارتش

  پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

امام جمعه موقت تهران گفت:  شهید صیاد شیرازی یعنی ارتش چرا که این شهید بلند مرتبه ارتش را در یک کلمه خلاصه کرد و آن مبارزه با دشمن و کمک به ضعیف بود.

 



به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران،مراسم گرامی‌داشت چهاردهمین سالگرد شهادت امیر سرافراز جبهه نبرد حق بر باطل سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در مسجد امام خمینی(ره) ستادارتش برگزار شد،

لازم به ذکر است در این مراسم با شرکت جمع زیادی از فرماندهان و کارکنان نیروهای چهارگانه و ستاد ارتش ، خانواده‌های معظم شهدا و همرزمان آن شهید برگزار شد و افراد شرکت کننده در این مراسم امیرصالحی، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ، امیرموسوی، امیر اسماعیلی ،امیرشاه صفی بودند.

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران به ایراد سخن پرداخت و از شخصیت شهید سپهبد امیر علی صیاد شیرازی تجلیل کرد.

وی تصریح کرد: شهید سپهبد علی صیاد شیرازی از لحاظ صفات اخلاقی بسیار غنی بود که می‌توان به دلاوری، شجاعت ، پارسایی ذوب در ولایت و کریمه النفس بودن ایشان اشاره کرد که در زمان خودش یکی از حجت‌های خداوند متعال برای همه صنف‌ها بود.



حجت‌الاسلام صدیقی در ادامه افزود: حال بخواهیم شخصیت این شهید والامقام را با انبیاء مقایسه کنیم می‌توانیم با سلیمان نبی (ع)حضرت یوسف(ع) مقایسه کنیم چرا که صالح بودن این شهید والامقام مانند انبیاء ما بود حضرت سلیمان(ع) و حضرت یوسف (ع)با داشتن کرامت انسانی و پاک بودن توانست رودروی شرک و شیاطین بایستد که همین رابطه در صیاد شیرازی صدق می‌کند و این شهید بزرگوار توانست در برابر دشمنان این مرز و بوم بایستد و نگذارد خون مظلومی پایمال شود.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: ارتش اسرائیل ، آمریکا و سلفیان مزدور از همان ابتدا خود را جندالله و حزب الله می‌خوانند و خود را سربازان خدمتگذار می‌دانستند و با جنگ و توطئه در صدر اسلام و کشتن مردمان بی‌گناه به خود می‌بالیدند و شهید صیاد شیرازی یعنی ارتش چرا که این شهید بلند مرتبه ارتش را در یک کلمه خلاصه کرد و آن مبارزه با دشمن و کمک به ضعیف بود.

 



وی در ادامه بحثی را به عنوان سلاح مطرح کرد و گفت : سلاح یعنی گرفتن حق مظلوم و نه کشتن مظلوم که در این باره حضرت امیرالمومنین(ع) که قدرت الله بودن آن و اسدالله بودن آن شمشیر مشرکین را از کار می‌انداخت و مردانگی حضرت علی(ع) توانست دژهای اشرار و مشرکین را به هلاکت برساند و این مردانگی حضرت علی(ع) در صیاد شیرازی متجلی بود.



وی در پایان قسمتی از شخصیت صیاد شیرازی را بازگو کرد و اذعان داشت: صیاد شیرازی فردی با ایمان، مخلص، زاهد بود و در زمان شهادت ایشان رابطه زیبایی به وجود آمد که می‌توان آن را به رابطه امام حسین(ع) و علی اصغر(ع) اشاره کرد و زمانی که پیکر مطهر ایشان بر روی زمین بود امام خامنه‌ای مقام معظم رهبری با بوسه بر پیکر صیاد شیرازی این رابطه را تداعی کردند.



این صفحه را به اشتراک بگذارید