بازتاب مراسم روز ارتش ایران در رویترز و الجزیره

فریم

 

 


خبرگزاری رویترز با پوشش مراسم روز ارتش درایران، اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران با رزمایش های متوالی، اعلام پیشرفت های جدید در حوزه فناوری نظامی، به تهدیدات اسرائیل پاسخ داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد: ارتش ایران امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، تهدیدات اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران همچون پارس سگ، بی خطر است.


رویترز افزود: این آخرین مراسم روز ارتش بود که محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران در آن سخنرانی می کرد. احمدی نژاد که در انتخابات ماه ژوئن پس از هشت سال ریاست دولت جمهوری اسلامی از این سمت کنار می رود، از تریبون رژه های قبلی روز ارتش برای انتقاد از آمریکا و متحدان این کشور استفاده می کرد.
روز پنجشنبه، احمدی نژاد سخنرانی خود را به ستایش از نیروهای مسلح ایران محدود کرد و این عطاء الله صالحی، فرمانده کل ارتش ایران بود که ضد دشمن قسم خورده این کشور سخنرانی کرد.




رویترز افزود: صالحی تصریح کرد: «سگ، کاری جز پارس کردن بلد نیست و ما اهمیتی برای این تهدیدها قائل نیستیم».


این خبرگزاری افزود: با توجه به این که گفتگوهای این ماه بین ایران و قدرت های جهان ( گروه 5+1) که بنا برادعای این خبرگزاری پیشرفت چندانی نداشت، اسرائیل تصریح کرده است که حق توسل به عملیات نظامی را برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران محفوظ می دارد.


رویترز می افزاید، ایران با انجام مرتب رزمایش ها، اعلام پیشرفت های جدید در حوزه فناوری نظامی، به تهدیدات اسرائیل پاسخ داده است.




این خبرگزاری همچنین نوشت: آیت الله علی خامنه ای که به عنوان فرمانده کل قوا، اختیار نهایی نیروهای مسلح را دارد، ماه گذشته اعلام کرد، اگر اسرائیل «کوچک ترین اشتباهی مرتکب شود»، ایران، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.


رویترز اعلام کرد، تجهیزات جدیدی که در رژه امروز (پنجشنبه) رونمایی شد، شامل یک فروند پهپاد جنگنده رادارگریز به نام سریر و سامانه های دفاع هوایی ارتقا یافته بود که نیروی هوایی ایران نیز تمرین سوختگیری هوایی توسط جت های جنگنده سوخوی 24 ساخت روسیه را به نمایش گذاشت.


این خبرگزاری افزود: مقامات ایران مرتب بر توانایی این کشور برای طراحی و ساخت ادوات نظامی خود و تجهیزات پیشرفته جدید تاکید می کنند، ولی تحلیلگران غربی مدعی شده اند، نمی توان قابلیت های واقعی آنها را به طور مستقل راستی آزمایی کرد.

مایکل المن، کارشناس موشکی در دفتر نمایندگی موسسه بین المللی مطالعات راهبردی انگلیس در بحرین هم اعلام کرد: «کار ایران در زمینه تبلیغ تجهیزات خود برای اهداف بازدارندگی، خوب است».
وی افزود: « آنها بسیار خلاق و بیش از پیش خودکفا بوده اند».


رویترز درپایان اعلام کرد: به نوشته کتاب مرجع توازن نظامی موسسه بین المللی مطالعات راهبردی برای سال دو هزار و سیزده، ایران برخوردار از پانصد و بیست و سه هزار نیروی مسلح فعال و سیصد و پنجاه هزار نیروی ذخیره است.

شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی هم با انعکاس مراسم روز ارتش ، سخنان رئیس جمهوری کشورمان را دراین مراسم پوشش داد.

الجزیره گزارش داد: رئیس جمهوری اسلامی ایران کشورهای غربی را متهم کرد، تهدیدی برای صلح در منطقه خلیج فارس هستند.



این شبکه افزود: محمود احمدی نژاد در جریان رژه نظامی در تهران در روز نیروهای مسلح گفت: حضور نیروی دریایی غرب در تنگه هرمز امنیت را در منطقه برهم زده است .



این صفحه را به اشتراک بگذارید