ارتش از ابتداي انقلاب مورد حمايت امام و رهبري است

 

فریم

 

حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد علي آل هاشم،رئيس سازمان عقيدتی سياسی ارتش با اشاره به اين‌كه ارتش از نخستين روزهای انقلاب مورد هدف دشمنان انقلاب بود و آنها چشم طمع به اين نيرو داشتند، گفت: اولين ترورها از ميان مسئولان ارتش بود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ايران، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدعلی آل‌هاشم، رئيس سازمان عقيدتی  سياسی ارتش در جمع كاركنان اين سازمان با تبريك روز ارتش، گفت: ارتش از اولين روزهای پيروزی انقلاب، مورد هدف دشمنان قرار گرفت تا از اين طريق بتوانند ارتش را تسخير كنند اما ارتش با حضورش در دفاع مقدس از ابتدای انقلاب مورد حمايت امام و رهبری است.

نماينده ولی فقيه در ارتش با اشاره به اين‌كه ارتش از نخستين روزهای انقلاب مورد هدف دشمنان انقلاب بود و آنها چشم طمع به اين نيرو داشتند، گفت: اولين ترورها از ميان مسئولان ارتش بود و سوم ارديبهشت 58 ارديبهشت مصادف با شهادت اميرسپهبد ولی‌الله قرنی است كه اولين شهيد انقلاب و ارتش بود كه توسط منافقين ترور شد. آخرين آن نيز شهيد سپهبد صياد شيرازی بود كه دشمن، انتقام روزهای فداكاری او در عمليات مرصاد را گرفت.

آل‌هاشم با اشاره به شخصيت معنوی شهيد صياد شيرازی و ارتباط او با علما از جمله آيت‌الله بهاء‌الدينی، خاطرنشان كرد: آيت‌الله بهاءالدينی می‌فرمودند كه او يك پارچه نور بود.

نماينده ولی فقيه در ارتش جمهوری اسلامی ايران در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در ديدار فرماندهان و كاركنان ارتش، اظهار كرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود تأكيد كردند كه ارتش جمهوری اسلامی ايران در بين ارتش‌های دنيا بی‌نظير است كه اين سخن، بهترين پاداش برای ارتش است.

وی ادامه داد: همچنين مقام معظم رهبری فرمودند «ارتش ما ماهيت دينی و اعتقادی دارد و از روی احساس تكليف كار می‌كند و امروز از صدر تا ذيل آن از روی احساس تكليف كار می‌كنند و هر چه پيش می‌رويم روحيه انقلابی ارتش بيشتر می‌شود و اين افتخار بزرگی برای ارتش است».

آل‌هاشم همچنين با اشاره به تلاش برخی برای انحلال ارتش و تشكيل ارتش خلقی در ابتدای انقلاب، تصريح كرد: امام(ره) بدنه ارتش را به خوبی می‌شناخت و به‌جز سران ارتش كه وابسته بودند، امام(ره) بدنه ارتش را سالم می‌دانستند، چنان‌كه سه روز قبل از پيروزی انقلاب، بيعت همافران ارتش با حضرت امام خمينی(ره) كمر رژيم طاغوت را شكست.

وی افزود: سران رژیِم باور نمی‌كردند كاركنان ارتش به انقلاب بپيوندند و اين حركت باعث شد دشمن از ارتش نااميد شود و پس از آن هم ارتش پس از گذشت 34 سال از انقلاب، مورد حمايت شايسته امام خمينی(ره) و مقام معظم رهبری قرار گرفتند و در طول دوران دفاع مقدس با تقديم 48 هزار شهيد نشان دادند كه شايستگی اين حمايت‌ها را داشته‌اند.

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید