برگزارکننده انتخابات ۸۸ و ۹۲ یک دولت بود.

ه گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله سید احمد خاتمی بعد از ظهر امروز در همایش بزرگ یاوران حضرت مهدی (عج) اظهار داشت: مردم دیدند که تفاوت اصولگرایان با دیگران چیست که هنگامی رقیب پیروز شد به وی تبریک گفتند اما دیگران هشت ماه کشور را در التهاب نگاه داشتند.

وی ادامه داد: اصولگرا زمانی که رقیب پیروز شود به وی تبریک گفته و بدون کینه‌توزی هر چه توان دارد برای کمک به کشور در اختیار می‌گذارد.

خاتمی بیان کرد: من در خطبه پیش از انتخابات گفتم که دشمن توطئه‌ای دارد که جلیلی را کاندیدای نظام عنوان کند تا اگر رای آورد بگوید کاندیدای نظام را از صندوق بیرون آوردند و اگر رای نیاورد بگویند مردم به کسی غیر از کاندیدای نظام رای دادند.

وی ابراز داشت: در انتخابات حتی فرزندان مقام معظم رهبری از نزدیکان می‌پرسیدند آیا شاهد و قرینه‌ای برای تمایل آقا ندارید.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: وضعیت به طور کامل مبهم بود همان‌گونه که خود مقام معظم رهبری گفت من یک رای دارم و با حضور حداکثری مردم کار به گونه‌ای شد که دشمن از این انتخابات به طور کامل مات و مبهوت ماند.

خاتمی خاطرنشان کرد: نخستین مصاحبه رئیس جمهور منتخب اصولگرایانه بود چرا که بر سه محور ایستادن در برابر آمریکا، ایستادگی بر موضع حق و فراجناحی بودن کابینه تاکید کرد.

وی اذعان داشت: اینکه اصولگرایان در این انتخابات رای نیاوردند علاوه بر تشتت آرا دلایل دیگری نیز داشت.

خاتمی تصریح کرد: برای اصولگرایان اصولگرایی مهم‌تر از رای آوردن است و منظور از اصولگرایی حزب و جناح نیست بلکه در کابینه باید افراد ولایتمدار و قانونمدار متعهد به نظام حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: اصولگرایان با هیچ عقیده‌ای دشمن نیستند اما با هیچکس نیز عقد اخوت ندارند و تنها از عملکرد درست حمایت می‌کنند.

ناراضی‌پروری از منکرات بزرگ است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان در ادامه گفت: ناراضی‌پروری در ادارات از منکرات بزرگ است.

به گفته وی، پارتی بازی، اخم کردن، راندن و طرد ارباب رجوع و استفاده شخصی از امکانات اداری از مصادیق فساد اداری است و به افرادی که ارباب رجوع را ارباب خود نمی‌دانند باید تذکر داده شود.

خاتمی اظهار داشت: مدیریت در عصر غیبت ویژگی‌هایی دارد و مدیرانی که بخواهند از سنخ مدیریت امام زمانی مدیریت کنند باید دغدغه معنویت داشته باشند.

وی افزود: اعضای جامعه مدرسین به وزیر اسبق کشور گفتند انتظار نداریم وضعیت حجاب در کوچه و خیابان را اصلاح کنید بلکه تنها اگر زیر مجموعه‌های اداری خود را اصلاح کنید کافی است.

خاتمی ادامه داد: هر زمان خواستار اصلاح وضعیت حجاب بانوان کارمند می‌شویم این سخن نخ‌نما و کهنه را بیان می‌کنند که باید کار فرهنگی انجام داد و از خشونت پرهیز کرد.

وی بیان کرد: امر به معروف معادل خشونت فیزیکی نیست بلکه در مقابل بد‌حجابان ادارات و کسانی که نان نظام را می‌خورند حداقل باید با قول دین تذکر داد که آنانی که دین را رعایت نمی‌کنند احساس کنند افرادی هستند که به آنها تذکر دین بدهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان با بیان اینکه یکی از عوامل سقوط رژیم شاه فساد اداری آن بود، ابراز داشت: اگر کسی حقی دارد باید در ادارات ادا شود به‌گونه‌ای که فرد برای حق خود مجبور به پرداخت رشوه نشود.

تنها به معروف و منکرهای مشهور اکتفا نشود

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر نباید به برخی معروف‌های معروف و منکرهای شناخته شده محدود شود.

وی تصریح کرد: یکی از معروف‌ها که در مناظره‌های انتخاباتی نیز به طور مرتب تکرار می‌شد، قانونمداری است.

امام جمعه موقت تهران در بخشی دیگر از سخنان خود ابراز داشت: اگر تعرفه پزشکان مناسب نیست باید با اصلاح قانون مرتفع شود و دریافت زیرمیزی باید به شدت مورد برخورد قانونی قرار گیرد.

وی در پایان بحث خود پیرامون مدیریت امام زمانی اظهار داشت: در مدیریت امام زمانی باید اسلام و اهل آن عزیز بوده امکان بیان نقد وجود داشته باشد و همان‌گونه که سیاه‌نمایی مطلق جایز نیست سفید‌نمایی مطلق نیز از شاخص‌های جامعه منتظر نیست.


این صفحه را به اشتراک بگذارید