انتظامی سمفونی «حماسه و اقتدار» را می نوازد

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه : مجید انتظامی گفت: معمولا در کنسرت‌های دیگر ابتدا سازندگان سازهای خود را روی سن کوک می‌کنند و بعد رهبر گروه وارد می‌شود اما‌ من تصمیم گرفتم در این کار بر عکس عمل کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صاعقه به نقل از  گروه «حماسه و مقاومت» خبرگزاری فارس، نشست خبری رئیس باغ موزه دفاع مقدس به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد.

مجید انتظامی در نشست خبری باغ‌موزه دفاع مقدس با اشاره به اجرای قطعه دیگری از سمفونی حماسه و اقتدار در هفته دفاع مقدس، گفت: این سمفونی از تاریخ 28 شهریور تا 3 مهر در تالار خلیج‌فارس باغ‌موزه دفاع مقدس با حضور نوازنده‌های ارکستر سمفونی صدا و سیما برگزار خواهد شد.

انتظامی افزود: ابتدا قرار بود این سمفونی با همکاری ارکستر سمفونیک انجام شود اما به دلیل مشکلاتی که وجود داشت و کمبود وقت این کار با همکاران ما در صدا و سیما اجرا خواهد شد.

وی ضمن تشکر از مسئولین تلویزیون و تالار خلیج‌فارس، گفت: این عزیزان همکاری خوبی با ما داشتند و همه سازهای مورد نیاز را در اختیار ما قرار دادند.

وی ادامه داد: امیدواریم با ورود مسئولین جدید به عرصه هنر مقداری این بخش سر و سامان بیشتری پیدا کند.

آهنگساز سمفونی حماسه و اقتدار با توضیحی در رابطه با این اثر بیان داشت: این سمفونی برگرفته از انقلاب، جنگ و فتح خرمشهر است و ما سعی کردیم از هرکدام از این وقایع تابلویی ترسیم کرده و با توجه به این تابلو موسیقی مورد نظر را آماده کنیم.

مجید انتظامی بیان داشت: سه سال پیش این کار آغاز شد که دو قسمت از آن سال گذشته به اجرا درآمد.

وی با اشاره به اینکه ساز کوبه‌ای در این اثر نقش زیادی دارد، گفت:‌ ابتدا قرار بود سمفونی حماسه و اقتدار در فضای باز انجام شود. به همین دلیل من سعی کرده‌ بودم از این نوع ساز بیشتر استفاده کنم اما به دلیل مسائلی که پیش آمد قرار شد کار در یک سالن بسته انجام شود و چون ساز کوبه‌ای صدایش مناسب این مکان نیست احتمال زیاد یا جایگزینی برایش پیدا کنیم و یا از تعداد آن کم کنیم.

انتظامی در رابطه با نوع جدیدی از اجرای این سمفونی، گفت:‌قرار است تعدادی از نوازندگان ساز کوبه‌ای در بین مدعوین رفته و آنجا کارشان را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه این قطعه از چهار قسمت تشکیل شده، گفت: گروه کر و موسیقی پاپ نیز در این اثر به کار رفته است.

مجید انتظامی افزود: بنده به خاطر مشغله‌ای که داشتم از تمرین‌ها عقب افتاده‌ام و هنوز فرصت اینکه بتوانم برای هرکدام از این قسمت‌ها نامی را انتخاب کنم پیدا نکرده‌ام.

وی در رابطه با معرفی بیشتر اثرش گفت: شعر کار را عبدالجبار کاکایی سروده و خواننده آن هم آقایان نیما مسیحا و عبدالحسینی هستند.

انتظامی افزود: ابتدا قرار بود سالار عقیلی یکی از خوانندگان باشد اما متوجه شدیم او همزمان کنسرت دیگری را اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه از نظر من هنوز 50 درصد کار هم آماده نیست، ادامه داد: گروه ما 140 نفر با بچه‌های کرُ کار را اجرا می‌کنند. لازمه این کار تمرین در 25 جلسه است اما متاسفانه به دلیل کمبود وقت ما ناچاریم در 6-5 جلسه تمرین را انجام دهیم و امیدواریم کار قابل قبولی ارائه شود.

انتظامی با اشاره به اینکه معمولا در کنسرت‌های دیگر ابتدا سازندگان سازهای خود را روی سن کوک می‌کنند و بعد رهبر وارد می‌شود، بیان داشت:‌ من تصمیم گرفتم در این کار بر عکس عمل کنم. یعنی خودم به عنوان رهبر گروه وارد شده و بعد به گروه اشاره خواهم کرد شروع کنند به کوک کردن سازهای‌شان.

وی ادامه داد: این کار باعث می‌شود هرج و مرجی از صداهای مختلف در سالن پیچیده شود و از لابه‌لای این صداها موسیقی فرم می‌گیرد و دچار هارمونی می‌شود. این سمفونی با هیجان آغاز شده و کم‌کم زمینه عاطفی به خود می‌گیرد.

انتظامی با اشاره به اینکه هرگاه کاری به من پیشنهاد می‌شود من به سختی آن را قبول می‌کنم، گفت:‌ ترجیح می‌دهم کمتر کاری انجام دهم زیرا بسیار دچار استرس می شوم و این برایم ناراحت‌کننده است. اما اینکه چرا دوستان مرا برای اجرای این سمفونی انتخاب کرده‌اند بی‌خبرم.

مجید انتظامی در پایان با اشاره به اینکه امیدوارم عده زیادی از مردم بتوانند این اثر را مشاهده کنند چرا که سه سال عمر من به پایش صرف شده است، گفت:‌ صحبت زیادی در رابطه با این کار داشتم اما به دلیل کمبود وقت ترجیح می‌دهم خبرنگاران محترم ابتدا کار را مشاهده کنند تا وقتی من در مورد آن صحبت می‌کنم بیشتر متوجه شوند.


این صفحه را به اشتراک بگذارید