چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟
تاريخ : 3 / 9برچسب:صاعقه,پوست,سلامت, | 5:21 | نویسنده : ali

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 
 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه::مراقبت از پوست در افراد بنابر نوع پوستشان متفاوت خواهد بود و باید متناسب با نوع پوست از شوینده‌ها استفاده کنیم.
دکتر مسعود ملکی، مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه مشهد  :: بهترین شوینده برای صورت بستگی به نوع پوست افراد دارد و افراد با پوست خشک نیازی به شوینده ندارند و در مواقع لازم باید از صابون‌هایی که کرم دار هستند و قدرت پاک کنندهٔ ملایم تری دارند استفاده کنند. 
 
وی افزود: افرادی که دارای پوست چرب هستند یا صورت آن‌ها از آکنه و جوش پرشده است از شوینده‌های دارای مواد آنتی باکتریال یا ضد میکروب استفاده کننده و دفعات شستن برای افرادی که پوست چرب دارند باید بیشتر باشد و همچنین افراد با پوست‌های معمولی استفاده کنند. 
 
وی اظهار داشت: استفاده از مواد لایه بردار می‌تواند نقش مهمی در باز کردن راه خروجی چربی پوست و بسته شدن منافذ داشته باشد. یک راهکار علمی بسته شدن منافذ باز این است که هر روز در پایان استحمام، زمانی که پوست تحت تاثیر بخار گرم قرار دارد، از یک شوینده دانه دار برای شستشوی پوست صورت به مدت ۱۰ الی ۱۵ ثانیه استفاده شود به این شوینده‌ها اسکراب گفته می‌شود. در واقع دانه‌های خشنی که داخل این شوینده‌ها وجود دارد، باعث لایه برداری سطحی و پاک کردن منافذ می‌شود. 
 
پس از شستشو، آبکشی با آب سرد و خشک کردن پوست با یک حوله لطیف لازم است.

این صفحه را به اشتراک بگذارید