ولایت پذیری مهمترین عنصر در شکل گیری حماسه 9 دی بود

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

حجت الاسلام والمسلمین « سید محمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این که ولایت پذیری مهمترین عنصر در شکل گیری حماسه 9 دی بود، گفت: ملت ایران اسلامی با حضور چشمگیر خود در این روز، جایگاه ولایت فقیه در قلوب مردم ایران و قدرت انقلاب اسلامی را به جهانیان گوشزد کردند.

به گزارش   پایگاه اطلاع رسانی صاعقه به نقل از ایرنا  ، حجت الاسلام والمسلمین « سید محمدعلی آل هاشم» امروز چهارشنبه در جمع کارکنان و دانشجویان دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در آستانه فرارسیدن سالروز حماسه عظیم نهم دی ماه این مطلب را بیان کرد.

آل هاشم با بیان این که فتنه سال 88 نکات بسیاری برای تحلیل و بازگویی دارد، خاطرنشان کرد: باید تمام زوایای پنهان و آشکار این فتنه برای مردم بازخوانی شود تااهداف و پیامدهای آن هرگز فراموش نشود.

وی ادامه داد: حضور بیش از 40 میلیونی مردم ایران در انتخابات آن سال می توانست باعث استحکام داخلی و گسترش دامنه نفوذ بیشتر کشور در عرصه های بین المللی شود اما وقایع شوم و تلخی که رخ داد باعث شد تا نظام با مشکلات بین المللی مواجه شود

آل هاشم، هجمه بر اعتقادات و ارزش های دینی مردم، زیر سوال بردن نهادهای قانونی کشور، ساختار شکنی و القای یاس و ناامیدی و شعار علیه اصل ولایت فقیه و قانون اساسی را از اهداف فتنه 88 برشمرد.

وی گفت: تغییر رفتار آمریکا و غرب و تشدید تحریم ها علیه ایران، افزایش مطالبات دشمن در موضوع هسته ای و افزایش امید دشمن در پیگیری پروژه براندازی نظام از پیامدها و تأثیرات منفی فتنه در کشور بود که با تدبیر و هدایت مقام معظم رهبری این فتنه شوم دشمنان به جایی نرسید و شکست خورد

نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به روز وحدت بین حوزه ودانشگاه گفت: یکی از توطئه های دشمنان دور کردن قشر تحصیل کرده از مسائل دینی و اجتماعی است و در رژیم گذشته تلاش بسیاری برای منزوی کردن روحانیت و ترویج ملی گرایی در جامعه صورت می گرفت.

آل هاشم یادآور شد: یکی از اهداف اصلی این تلاش ها، تأثیر بر دانشگاه های ما بود تا دانشجویان را نسبت به دین واعتقادات بی تفاوت سازند و یا آنان را در مقابل دین قرار دهند.

وی اظهارداشت: ملت ایران پیشرفت های علمی را در پرتوی باورهای دینی خود به دست آورده و دانشگاه جدا از دین در زمان گذشته نه تنها نتوانست مسائل کشور را حل کند بلکه به مرکزی برای ترویج اندیشه های غربی و شرقی و لیبرالی تبدیل شد.

آل هاشم افزود: این مشکل با دید عمیق حضرت امام (ره) و مطرح شدن نظریه وحدت میان حوزه و دانشگاه و همدلی این دو رکن علمی با رفع خطرات، روند ثبات کشور را تضمین کرد.


این صفحه را به اشتراک بگذارید