ابراز عشق و محبت، کلسترول خون را تا 30 درصد کاهش می‌دهد

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

   پایگاه اطلاع رسانی صاعقه::مطالعات نشان می‌دهند که ابراز عشق و محبت به دیگران و نشان دادن احساسات مثبت می‌تواند کلسترول خون به ویژه در افرادی که مبتلا به کلسترول بالا هستند را تا حدود 30 درصد کاهش دهد.

پیمان عزیزمحمدی فوق تخصص غدد و متابولیسم در گفتگو با   باشگاه خبرنگاران گفت: مشکل کلسترول و فشار خون بالا، مشکلی بسیار شایع و مهم در بین افراد جامعه است که سالانه موجب از دست رفتن میلیون‌ها سال عمر شده و هزینه‌های زیادی به جامعه تحمیل می‌کند.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از نارسایی‌ها و عوارض با تقویت روح و روان برطرف می‌شود تصریح کرد: خوش‌بین بودن به زندگی و ابراز احساسات و عواطف به دیگران، می‌تواند در تنظیم شدن بسیاری از اعمال بدن موثر واقع شده و حتی عوارض و علائم برخی از بیماری‌ها را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.

 

عزیزمحمدی با اشاره به تاثیر ابراز احساسات و عواطف مثبت در کاهش نسبی کلسترول خون تاکید کرد: مطالعات نشان می‌دهند که ابراز عشق و محبت به دیگران و نشان دادن احساسات مثبت، می‌تواند کلسترول خون به ویژه در افرادی که مبتلا به کلسترول بالا هستند را تا حدود 30 درصد کاهش دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: براساس نتایج مطالعات ابراز احساسات و عشق و محبت به دیگران می‌تواند موجب آزاد شدن هورمونی در بدن شود که با استرس و فشارهای روانی مقابله کرده و از این طریق به کاهش میزان کلسترول خون کمک کند.


این صفحه را به اشتراک بگذارید