عصب های مغز غذای شما را کنترل می کند

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 عصب‌های معده ، مغز را از میزان غذایی که فرد مصرف کرده و زمان توقف غذاخوردن آگاه می‌کنند.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی صاعقه  به نقل از   باشگاه خبرنگاران؛ عصب‌های معده، مغز را از میزان غذایی که فرد مصرف کرده و زمان توقف غذاخوردن آگاه می‌کنند.

دانشمندان دانشگاه آدلاید نخستین مدرک دال بر فعالیت "عصب‌های معده" به عنوان ساعت شبانه‌روزی را کشف کردند. این ساعات، مصرف غذا را به اوقات خاصی از روز محدود می‌کند.

دانشمندان بر این باورند که نوسانات مشابه در پاسخهای عصبی در معده انسان نیز وجود داشته و عصب‌های روده طی روز کمتر و در طول شب بیشتر به سیری حساس هستند. عصب‌های روده در اوقات روز و هنگام بیداری در پایین‌ترین سطح حساسیت‌پذیری‌ خود هستند، این بدین معناست که پیش از احساس سیری در اوقاتی که فعالیت بالا بوده یا هنگام نیاز به انرژی، می‌توان غذای بیشتری خورد.

در زمانهای مرتبط با خواب، عصب‌های معده به منبسط شدن حساس‌تر هستند و سیگنال سیری را سریعتر به مغز ارسال کرده، بنابراین مصرف غذا را محدود می‌کنند.

این تغییرپذیری هر 24 ساعت یک بار و به صورت شبانه‌روزی تکرار می‌شود و طی این مدت، عصب‌ها مانند ساعت، زمان مصرف غذا و نیاز به انرژی را هماهنگ می‌کنند. تاکنون این کشف تنها در آزمایشگاه‌ها و نه بر روی انسان تایید شده است.


این صفحه را به اشتراک بگذارید