نقش روغن های مایع و جامد در بروز چاقی یکسان است

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 
  پایگاه اطلاع رسانی صاعقه::تبلیغات فراوانی که پیرامون کاهش مصرف روغن های جامد و جایگزین نمودن روغن های مایع مطرح شده است، گاهی این تبلیغات موجب ترویج این تصور غلط شده است که محدودیتی در مصرف روغن های مایع وجود ندارد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صاعقه  به نقل از  باشگاه خبرنگاران  ، مریم مهارت کارشناس مسئول بهبود تغذیه مرکز بهداشت شهرستان شیراز گفت: بر روغن های مایع نیز عاری از مضرات نیستند، نقش روغن های مایع و جامد در بروز چاقی یکسان بوده و مصرف روغن های مایع نیز به همان اندازه روغن های جامد موجب بروز چاقی می شود.

وی با بیان اینکه تبلیغات فراوانی که پیرامون کاهش مصرف روغن های جامد و جایگزین نمودن روغن های مایع مطرح شده است افزود: گاهی این تبلیغات موجب ترویج این تصور غلط شده است که محدودیتی در مصرف روغن های مایع وجود ندارد.

این کارشناس مسئول بهبود تغذیه عنوان کرد: بر همین اساس باید به این نکته توجه کنیم که مصرف بیش از حد روغن های مایع یا جامد، هر دو در بروز چاقی موثر است و آنچه موجب توصیه به مصرف روغن های مایع می شود، نوع اسید چرب موجود در آن ها است.

مهارت اظهارکرد:  مصرف هر گرم چربی و روغن، چهار کیلو کالری انرژی تولید می کند که این میزان معادل دو برابر کالری حاصل از مصرف هر گرم پروتئین یا مواد نشاسته ای است.اسید چرب موجود در روغن های مایع غیراشباع بوده و مصرف آن خطر کمتری برای سلامت بدن به همراه دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: با کاهش میزان مصرف انواع روغن ها اعم از روغن های مایع، علاوه بر عدم ابتلا به چاقی، از مشکلاتی مانند پرفشاری خون و بیماری های قلبی عروقی پیشگیری کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذارید