مهمترین وعده غذایی را دریابید
تاريخ : 19 / 10برچسب:صاعقه,صبحانه,سلامت, | 22:15 | نویسنده : ali

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه::در علم تغذیه این وعده غذایی از چنان اهمیتی برخوردار است که اکثر افراد با بی اهمیت جلوه دادن آن ، از فواید دریافت این وعده بی اطلاع هستند.

دکتر تیرنگ نیستانی متخصص تغذیه در گفتگویی:: در خصوص اهمیت مصرف وعده صبحانه در کنار دیگر وعده های غذایی گفت: وعده صبحانه به طور کلی 25 تا 35 درصد کالری روزانه ما را شامل می شود که مسائله بسیار پر اهمیتی است که باید به آن دقت بیشتری پرداخته شود.

 

وی تصریح کرد: وعده صبحانه در علم تغذیه تعریف مخصوص به خود دارد که باید آنقدر کامل باشد که انرژی پروتئینی و کلسیم لازم و کافی را به بدن فرد برساند.

 

به گفته وی مصرف این وعده صبحانه در کودکان به دلیل اینکه در حال رشد هستند الزامی است که در کارایی ذهنی پیشرفت تحصیلی آن ها بسیار موثر دارد.

 

وی در ادامه افزود: مصرف صبحانه علاوه بر کودکان در بزرگسالان در پیشگیری از بیماری های مزمن پیشگیری از بیماری قند خون و چاقی بسیار مهم است.

 

وی اظهار داشت: در وعده صبحانه محتوای کالری ترکیبات صبحانه و پروتئین از جمله پنیر و سفیده تخم مرغ جایگاه ویژه ای دارد که باید به اندازه ای باشد که نیاز بدن را تامین کند.

 

به گفته وی، صبحانه کامل از غلات نان و پروتئین تشکیل شده است که در بین مواد غذایی شیر به تنهایی صبحانه کامل به حساب نمی آید بنابراین باید در کنار سایر مواد مصرفی در وعده صبحانه خورده شود.

 

نیستانی گفت: به تجربه ثابت شده افرادی که از خوردن صبحانه پرهیز می کنند اغلب در میان وعده شان از مصرف مواد قندی که حاوی مقدار زیادی کالری است استفاده می کنند که این سیر مصرفی علاوه بر اینکه قند خون شان را بالا و پایین می آورد یکی از عوامل پر مخاطره افزایش وزن به حساب می اید.

 

وی اذعان داشت: برای افرادی که شب کار هستند ممکن است به خاطر مشغله کاری مجبور شوند دیگر وعده های غذایی را حذف کنند، مصرف صبحانه به تنهایی تامین کننده انرژی روزانه شان شمرده نمی شود که به درستی این رژیم غذایی با تغذیه سالم منافات کرد.


این صفحه را به اشتراک بگذارید