چکار کنیم تا قلبمان مورد حمله قرار نگیرد

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه::روغن جامد یکی از عواملی است که حملات قلبی را افزایش خواهد داد و "رژیم غذایی" مناسب می‌تواند این احتمالات را کاهش دهد.

دکتر محمود قاسمی متخصص قلب و عروق درگفتگو با   باشگاه خبرنگاران گفت: مهمترین و اصلی‌ترین راه پیشگیری از حمله‌ی قلبی و تنگی رگ‌های قلبی نحوه ی زندگی کردن است.

وی افزود: برای پیشگیری از حمله‌ی قلبی تغذیه نقش‌ مهمی را ایفا می‌کند و از زمان کودکی در 4-5 سالگی باید افراد تحت "رژیم غذایی" مناسب باشند و از خوردن غذا‌های چرب تا حد ممکن خودداری کنند.

وی تصریح کرد: بدن 20تا 30 درصد به چربی احتیاج دارد و بیش از آن علاوه بر بیماری دیابت خطر حملات قلبی را نیز افزایش می‌دهد و همچنین روغن جامد این احتمال را افزایش می‌دهد.

وی اظهار داشت: ورزش کردن یکی از مهمترین عواملی است که می‌تواند از حملات قلبی جلوگیری کند و قلب را در شرایط عادی نگه دارد و افراد باید از بی‌حرکتی اجتناب کنند.

وی خاطر نشان کرد: استعمال دخانیات برابر است با افزایش احتمالات حملات قلبی و همچنین افراد باید به این امر تو.جه داشته باشند که این بیماری سابقه‌ی ارثی و خانوادگی نداشته باشد.

وی در پایان افزود: یکی دیگر از مهمترین عوامل پیشگیری، پیشگیری ثانویه است.

پیشگیری ثانویه به این معنا است؛ که بیماری‌هایی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با قلب درتماس هستند را درمان یا از پیشرفت آن جلوگیری کنید بیماری‌هایی از جمله: چربی خون بالا، قند خون بالا، دیابت و ... و همچنین افرادی که سابقه‌ی حمله قلبی را داشته‌اند باید زیر نظر پزشک متخصص دارو مصرف کنند.


این صفحه را به اشتراک بگذارید