فرمانده‌ای که برای تنبیه رزمنده به او کولی داد
تاريخ : 18 / 10برچسب:, | 2:17 | نویسنده : ali

 

فریم :

 

 

خبرگزاری فارس: یکی از بچه‌ها قدری در شیطنت و آزار و اذیت بچه‌ها زیاده‌روی کرده بود؛ قرار شد به خاطر شیطنت‌هایش دور تا دور پادگان را بدود؛ در این بین محمد شفیع‌خانی آمد و گفت: «اگر اجازه بدهید من ایشان را تنبیه می‌کنم».

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت فارس (باشگاه توانا)، معدود زائرانی که با کاروان‌های راهیان نور به جنوب رفته‌اند، اسم سردار شهید «محمد شفیع‌خانی» از فرماندهان تیپ 57 حضرت ابوالفضل(ع) برایشان آشناست؛ فرمانده‌ای گمنام که پادگان آموزشی را به نامش کرده‌اند، پادگانی که در 20 کیلومتری شهرستان اندیمشک و نزدیک شهر حسینه که محل اسقرار بچه‌های لرستان بوده و آنجا را میعادگاه رزمندگان می‌نامند. شهید «محمد شفیع‌خانی» از دانشجویان تهرانی بود که برای اجرای طرح خدماتی بهداشتی به همراه همسرش به خرم‌آباد سفر کرد، وی مدتی در این شهر خدمت کرد و سپس به عضویت سپاه پاسداران استان لرستان درآمد، بعد از مدتی مسئول ستاد تیپ 57 حضرت ابوالفضل(ع) شد و سرانجام در عملیات «والفجر6» به شهادت رسید. در برگ‌های کتاب «غیرت و غربت» نام این شهید حک شده است، یکی از نکات جالب اخلاقی تربیتی، در مورد تنبیه یکی از رزمندگان تیپ حضرت ابوالفضل(ع) توسط شهید شفیع‌خانی را می‌خوانیم: *** مسئول آموزش نظامی تیپ 57 حضرت ابوالفضل (ع) بودم. یکی از بچه‌ها قدری در شیطنت و آزار و اذیت بچه‌ها زیاده‌روی کرده بود و چند نفر از او شاکی شده بودند؛ او را صدا کردم و گفتم: «به خاطر شیطنت‌هایی که می‌کنی، باید به عنوان تنبیه دور تا دور پادگان را بدوی!». در این بین محمد شفیع‌خانی نزد ما آمد و گفت: «اگر اجازه بدهید من ایشان را تنبیه می‌کنم.» بعد او را کول کرد و شروع به دویدن دور تا دور پادگان. تمام اطراف پادگان را دوید و مجدداً پیش من برگشت و آن رزمنده را زمین گذاشت. هر دو عرق کرده بودند؛ محمد شفیع‌خانی در اثر دویدن و آن رزمنده، در اثر شرم از این حرکت عجیب. آن رزمنده در اثر این اقدام جالب شهید شفیع‌خانی از برخی کارهای قبلی خود پشیمان شد و کلاً تغییر رویه داد؛ به طوری که در اثر رفتار و اخلاق خوب و شایسته‌ای که پیدا کرده بود، جذب سپاه‌پاسداران شد.



این صفحه را به اشتراک بگذارید