کشف ویروس آنفولانزا در مکان‌هایی که باور نمی‌کنید

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

  

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه::پژوهشگران برای سلامت اعضای خانواده در فصل زمستان و به دنبال شیوع آنفولانزای فصلی توصیه‌هایی در خصوص وجود ویروس آنفولانزا در برخی مکان‌های باور نکردنی خانه و محل کار دارند.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی صاعقه  به نقل از باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران برای جلوگیری از ابتلای فرزندان به بیماری آنفولانزا راهکارهایی را به والدین آنها توصیه می‌کنند تا با رعایت این نکات مانع از ابتلای فرزندان خود به آنفولانزای فصلی گردند.

گفتنی است، از جمله مهمترین کارهای انجامی توسط والدین، شستشوی ملحفه‌های خانه به صورت مرتب در فصل زمستان است بویژه ملحفه سایر افراد خانواده‌ها دچار آنفولانزا شده‌اند، زیرا ویروس آنفولانزا می‌تواند بر روی سطوحی مانند پتو، حوله، ملحفه و لحاف برای چند ساعت زنده بماند و شرایط را برای سرایت بیماری به دیگران فراهم نماید.

پژوهشگران همچنین توصیه می‌کنند والدین ملحفه‌ها را با آب گرم شستشو دهند و در یک محیط گرم آنها را خشک نمایند و بعد از دست زدن به آنها حتماً دستهای خود را ضد عفونی نمایند.

از دیگر اقدامات مفید تثبیت رطوبت خانه است، زیرا براساس تحقیقات صورت گرفته رطوبت کم و خشکی زیاد هوا در فصل زمستان و در هوای خانه می‌تواند سبب رشد و تکثیر ویروس‌ها و انتقال بیماری به افراد شود.

استفاده از دستگاه‌های رطوبت‌ساز و یا بخورهای گیاهی استاندارد همگی می‌توانند هوای خانه را در وضعیت مطلوب قرار دهند مانع از خشکی حلق و گلو و ابتلا به آنفولانزا در کودکان شود.

نظافت منزل و جارو کردن سطوح و گردگیری خانه از گرد و غبار نیز می‌تواند علاوه بر سبک شدن فضای خانه مانع از سرایت بیماری شود، در هر حال چنانچه کودک مبتلا به آنفولانزا شد والدین از درمان خودسرانه خودداری نمایند و کودک را سریعاً به مراکز درمانی انتقال دهند.


این صفحه را به اشتراک بگذارید