خطراتی که بدنتان را تهدید می‌کند

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه:: بدن انسان به خاطر وجود آب می‌تواند امواج مایکروویو را جذب کرده و سلامتی انسان را با خطر مواجه می‌کند.

آتوسا شجاعیان کار‌شناس مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک ایران در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران گفت: مدت زیادی است که از حضور مایکروفرهای خانگی در خانه‌ها و محیط‌‌های اداری می‌گذرد و هنوز بسیاری از مردم در هنگام استفاده از این دستگاه‌ها نگران خطرات ناشی از اشعه‌های منتشر شده از این دستگاه‌ها هستند. 
 
وی افزود: امواج مایکروویو ممکن است در برخورد با یک ماده منعکس، منتشر یا جذب شوند که مواد فلزی این امواج را به طور کامل منعکس می‌کنند و اغلب مواد تمیز فلزی مثل شیشه و پلاستیک امواج را از خود عبور می‌دهند ولی موادی مثل بدن انسان و غذا‌ها که دارای آب هستند انرژی این امواج را جذب می‌کنند و قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم امواج مایکروویو می‌تواند باعث سوختگی‌های عمیق و آب مروارید شود. 
 
وی تصریح کرد: خرابی درب دستگاه‌های مایکروویو باعث نشت اشعه به بیرون از دستگاه و ایجاد خطرات جبران‌ناپذیر برای انسان می‌شود که بایستی نشتی این اشعه با دستگاه‌های مخصوص اندازه‌گیری و برطرف شود. 
 
وی خاطرنشان کرد: برای اطمینان بیشتر و ایمنی بهتر بایستی در فواصل زمانی معین مقدار نشتی دستگاه‌های مایکروفر اندازه‌گیری شود و این کار بایستی توسط موسساتی که توانایی این کار را داشته باشند و صلاحیت آن‌ها از طرف اداره استاندارد تایید شده باشد.

این صفحه را به اشتراک بگذارید