جایگاه و اهمیت طب سنتی در جامعه ایران

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 
 
پایگاه اطلاع رسانی صاعقه::در نخستین همایش «سلامت، طب سنتی و گیاهان دارویی»، جایگاه و اهمیت طب سنتی در جامعه ایرانی-اسلامی با سخنرانی دکتر محمود خدادوست در هفدهم بهمن ماه در دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صاعقه به نقل از   باشگاه خبرنگاران ، معاون آموزشی این واحد گفت: نخستین همایش «سلامت، طب سنتی و گیاهان دارویی» با همکاری جهاد دانشگاهی واحد استان البرز و دانشگاه علوم پزشکی استان برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به زمان برگزاری این همایش گفت: همایش «سلامت، طب سنتی و گیاهان دارویی» هفدهم بهمن ماه در سالن همایش سازمان نظام پزشکی استان البرز از ساعت 8 لغایت 13 بعدازظهر برگزار می‌گردد.

سهرابی افزود: ارتقای سطح دانش و توانمندی‌های پزشکان نسبت‌ به ‌طب سنتی و مکمل‌، ترويج‌ فرهنگ‌ِ به‌کارگیری آموزه‌های طب سنتی در میان دانش آموختگان گروه علوم پزشکی، استفاده از گياهان دارويي و داروهاي گياهي در درمان، كاهش واردات دارو، كاهش هزينه‌هاي درماني در كشور، كوتاه شدن مسير درمان با استفاده از آموزه‌هاي طب سنتي، بهره‌وري بيشتر فعاليت پزشكان عمومي، و ايجاد فرصت‌هاي بهتر و بيشتر شغلي براي پزشكان عمومی، از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

وی گفت: در این همایش، «جایگاه و اهمیت طب سنتی در جامعه ایرانی- اسلامی» با سخنرانی دکتر محمود خدادوست دارای دکتری تخصصی طب سنتی و معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بررسی می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: رویکرد جهانی بر طب سنتی و مکمل و وضعیت موجود طب سنتی ایران، از جمله سرفصل‌های مورد بررسی در این بخش از سخنرانی است.  
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز در خصوص بخش‌های دیگر همایش یادآور شد: «شواهدشناسی گیاهان دارویی»، «حجامت» و «تأثیر آموزه‌های طب سنتی بر سبک زندگی ایرانی- اسلامی» به ترتیب با سخنرانی دکتر محمد تحویل زاده، دکتر محمد عزیزخانی و دکتر مهدی فهیمی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه این همایش، نمایشگاهِ دستاوردهای پژوهشگاه‌ها و موسسات علمی و پژوهشی نیز با هدف معرفی دستاوردهای گیاهان دارویی در حوزه درمان، به جامعه پزشکان برپا می‌شود. 
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید