توصیه به افراد دیابتی
تاريخ : 27 / 11برچسب:صاعقه,دیابت,توصیه,بیمار, | 6:31 | نویسنده : ali

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه::افراد دیابتی در مقایسه با سایر افراد، بیشتر در معرض بیماری‌های عفونی و آسیب به پا‌ها هستند.

دکتر ایرج خسرونیا، متخصص داخلی در گفتگویی: پای یک فرد دیابتی حساسیت زیادی به انواع ضربه‌ها را دارد، به طوری که احتمال عفونت در پای این افراد به مراتب بیشتر است. 
 
 وی با بیان اینکه وجود میخچه‌ یا پنبه در کف پا، وجود تاول در پا و پوشیدن کفش‌های نامناسب از عوامل تشدید کننده زخم پای دیابتی هستند، گفت: افراد مبتلا به دیابت باید پاهای خود را روزانه با آب گرم و صابون بشویند و با ملایمت تمام قسمت‌های پا به خصوص بین انگشتان را خشک کنند.
 
 وی افزود: این افراد باید انگشتان پا را به طور مداوم در روز نرمش دهند تا پنبه و ‌میخچه روی پای آن‌ها ایجاد نشود و همچنین به هیچ عنوان سعی نکنند میخچه‌ پا پینه را با تیغ در‌آورند و هنگام راه رفتن نیز ابتدا انگشتان پا را روی زمین بگذارند. 
 
 خسرو نیا ادامه داد: توصیه می‌شود افراد دیابتی بین انگشتان پای خود پینه بگذارند تا انگشتان آن‌ها زیاد با هم در تماس نباشند و تا جای ممکن کفش‌های خود را چند بار در روز از پای خود در بیاورند و همچنین با پای برهنه، حتی در خانه، قدمی برندارند و به یاد داشته باشند دمپایی محافظت چندانی از پا نمی‌کند و سعی کنند کمتر از آن استفاده کنند. 
 
 این متخصص داخلی در پایان تصریح کرد: رطوبت باعث تحریک رشد عوامل بیماری زایی می‌شود که بیماری‌های قارچی و عفونت‌ها را ایجاد می‌کنند از این رو به این افراد توصیه می‌شود از جوراب‌های نخی و نازک استفاده کنند تا از تجمع رطوبت جلوگیری شود و هنگام نشستن نیز پای خود را بر روی پای دیگر نیاندازند زیرا این کار باعث کاهش گردش خون در پا می‌شود چون افراد دیابتی به طور طبیعی سرعت گردش خون کمتری دارند. 
 
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید