قیمت بهشت چقدر است ؟!!!

 

 
همه دوست دارند قمیت هر چیزی را که می خواهند، از فردی مطلع و صد البته راستگو بدانند تا در مورد آن شک و شبهه ای برایشان باقی نماند یکی از این چیزها "بهشت" است و براستی قیمت "بهشت" چقدر است؟
 

 عربی بیابان نشین محضر پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم شرفیاب شد و عرض کرد: ای رسول خدا؛ آیا برای بهشت بهاء و قیمتی هست که آن را پرداخت؟ فرمود: گفتن " لا اله الّا الله" یعنی اعتراف به یکتائی خداوند است که آن را بنده با اخلاص بگوید.

 

عرض کرد: اخلاص آن چیست؟ فرمود: عمل کردن به آنچه که برانگیخته شده ام و دوستی اهل البیت[علیهم السلام] من.

 

عرض کرد پدر و مادرم فدای شما، آیا دوستی اهل بیت[علیهم السلام] هم از حقوق آن است؟ فرمود: دوستی ایشان از بزرگترین حق آن است.

 

اما اخلاص چیست و مخلص کیست؟

در حقیقت اخلاص فرموده اند: حقیقت آن است که بگوئی: پروردگار من خداست سپس استقامت ورزی، و اینکه عمل را برای خدا انجام دهی و دوست نداشته باشی که برآن ستایش شوی[1]

 

پیامبر اعظم صل الله علیه و آله وسلم در تفسیر فرد مخلص فرموده اند: "مخلص کسی است که نه چیزی از مردم خواست نمی کند تا اینکه آن را بیابد، و وقتی آن را دریافت، خشنود گردد و هنگامیکه چیزی نزد او باقی ماند در راه خدا بخشش کند.

اگر از مخلوق چیزی درخواست نکرد برای خداوند عظیم الشان به عبودیت اقرار کرده، و وقتی یافت و خشنود شد از خدا خشنود گشته، و خداوند تبارک و تعالی از او خشنود شده است و چون در راه خدا چیزی بخشش کرد علامت اطمینان او به پروردگار است.[2]

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید