سرتیپ معینی‌پور نقش مؤثری در عملیات‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدس داشت

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: مرحوم «سرتیپ معینی‌پور» در عملیات‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدس نقش مؤثری داشت و همیشه به فکر تجهیز سپاه و بسیج بود.

حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل‌هاشم» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حاشیه مراسم تشییع پیکر امیر سرتیپ «محمدحسن معینی‌پور» فرمانده اسبق نهاجا، در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس، با بیان این‌که امیر معینی‌پور یکی از مردان انقلاب است که در کسوت نظامی خدمات ارزشمندی را به جامعه نظامیان، ارتش و نیروی هوایی قهرمان را داشته است، اظهار کرد: درگذشت این مرد بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری تسلیت عرض می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در ارتش افزود: امیر معینی‌پور در دوران پیش از پیروزی انقلاب به‌دستور رژیم ستم‌شاهی از نیروی هوایی اخراج شده بود و هم‌زمان با دوران انقلاب با همراهی کمیته‌های اسلامی مسئولیت‌های مهمی برعهده داشت.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به فعالیت‌های مرحوم معینی‌پور در ارتش ادامه داد: ایشان پس از پیروزی انقلاب به خدمت در ارتش دعوت و در نیروی هوایی مشغول به‌کار شد و پس از مدتی نیز از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۲ فرماندهی نیروی هوایی ارتش را برعهده گرفت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه بیان کرد: سرتیپ معینی‌پور در عملیات‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدس نقش مؤثری داشت و همیشه به فکر تجهیز سپاه و بسیج بود.


این صفحه را به اشتراک بگذارید