نیروی دریایی ارتش می­ تواند در توسعه شرکت­های دانش بنیان همکاری­های قابل اتکایی داشته باشد

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 معاون علمی فناوری رئیس جمهور در دیدار با دریادار سیاری و هیئت رئیسه نیروی دریایی ارتش راه های همکاری دولت با این نیروی راهبردی را بررسی کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صاعقه به نقل از  روابط عمومی ارتش در این نشست رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در مورد ایجاد سازمان های تحقیقات در نیروهای مسلح، گفت: با توجه به کمک بخش های دولتی و خصوصی و با تکیه به دانشگاه های علمی کشور، بیش از 500 پروژه علمی تعریف کرده­ایم که باعث شد زیر ساخت های بسیاری در بخش دریایی ایجاد شود.

وی افزود: در طول این مدت ما توانستیم تأمین امنیت خطوط مواصلاتی و اقتصادی را از زمان جنگ تا به امروز برقرار کنیم.

دریادار غلامزاده ادامه داد: ما باید پا به پای فناوری­های نوین دریایی جهان پیش برویم و این نیاز به حمایت دولت دارد.

وی با بیان این که ساخت و طراحی انواع شناورها به دست متخصصان داخلی صورت می گیرد، اذعان داشت: نیروی دریایی سعی کرده علم و دانش موجود در دانشگاه ها را به تولیدهای مدنظر خود و تولیدهای تجاری تبدیل کند.

در ادامه دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان این که بحث اصلی، تجاری سازی است، اظهارداشت: پژوهش باید به تجاری سازی برسد در غیر این صورت در نطفه خفه خواهد شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: در نیروی دریایی فعالیت های خوبی صورت گرفته و این نیرو  می تواند در توسعه شرکت های دانش بنیان همکاری های قابل اتکایی داشته باشد.

 

 

 


وی خاطرنشان کرد: دولت با دادن تسهیلات به شرکت های دانش بنیان و بخش های خصوصی آنها را حمایت می کند.

دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز با اشاره به این که نیروی دریایی تفاوت عمده ای با سایر ارگانها دارد، گفت: نیروی دریایی برای آبادسازی ملی، ایجاد کار و استقرار جمعیت در سواحل مکران و همچنین حضور و تأمین امنیت اقتصادی و تجاری در دریاهای آزاد، نیاز به تجهیزات زیادی دارد و باید حمایت شود.

وی افزود: نیروی دریایی نیاز به امکانات و تجهیزات جدید سطحی و زیرسطحی و امکانات آموزشی جهت آموزش افسران برای اقیانوس پیمایی دارد تا بتواند فعالیت های گسترده خود را پیش ببرد.

سیاری اظهار داشت: ما هر چه بخواهیم در دریاهای آزاد جلوتر برویم باید ناوشکن و رزم ناوهای سنگین تری داشته باشیم و ما امکانات ساخت چنین ناوهایی را در داخل کشور داریم ولی نیاز به حمایت دولت است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان با بیان این که اگر در عرصه دریایی غفلت کنیم از غافله عقب خواهیم ماند، گفت: کشورهایی خودنمایی می کنند که در آب­های آزاد خود را ثابت کنند و ان­شاءالله با حمایت دولت ما نیز بتوانیم حضور خود در آب­های آزاد را گسترش بدهیم.


این صفحه را به اشتراک بگذارید