مصرف ميوه ، ماست و دوغ كم نمك را برای تامین مواد معدنی بدنتان فراموش نکنید

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

روزه داران بايد براي جبران مواد معدني از دست رفته در تعريق روزانه از مواد غذايي غني از املاح نظير انواع ميوه و سبزيجات، ماست و دوغ كم نمك استفاده کنند .

دكتر منصور رضايي متخصص تغذیه در گفتگو با   باشگاه خبرنگاران در خصوص تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به این که در چند سال اخیر این ماه مبارک با فصل گرم تابستان همزمان شده است،  تبعا زمان گرسنگی  زیاد شده است که افراد بايد ضمن افزایش اطلاعات تغذيه‌اي خود در اين ماه مبارک مديريت مصرف آب و مايعات کافی داشته باشند.
 
وی افزود: روزه‌داران ميزان دريافت منابع غذايي فيبر دار نظير غلات كامل(نان سنگك و بربري)، حبوبات خيسانده شده، غلات و حبوبات، آجيل تازه و بي‌نمك، انواع سالاد و ميوه و سبزي را در وعده سحري افزايش دهند و  مصرف غذاهاي پرچرب ( نظير كله پاچه و حليم) و سرخ كردني  که باعث افزايش عطش در طول روز هداری میشود را کاهش دهند.
 
رضایی با بیان این که  بهتر است افراد مصرف غذاهاي مدر(ادرار آور)، نظير چاي و قهوه را در وعده سحري كاهش دهند و از خوردن غذاهاي فست فود و شور نظير سوسيس، كالباس، تن ماهي و غذاهاي كارخانه‌اي پرهيز کنند، عنوان کرد:  روزه داران بايد براي جبران مواد معدني از دست رفته در تعريق روزانه از مواد غذايي غني از املاح نظير انواع ميوه و سبزيجات، ماست و دوغ كم نمك استفاده کنند .
 
وی با تاکید بر اينكه افطار بايد با مصرف مايعات ولرم همراه با مواد قندي و مغذي آغاز شود، گفت: چاي و عسل، چاي شيرين، چاي و خرما، شير و عسل، شير و خرما از جمله مايعاتي هستند كه مي‌توان افطار را با آنها باز کرد.
 
رضایی خاطر نشان کرد: علي‌رغم گرماي شديد هوا افراد بايد از مصرف مايعات سرد و يخ‌زده در ابتداي افطار پرهيز کنند.
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید