با احیای "شب‌های قدر" درمان شوید

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

احیای شب‌های قدر یکی از آن آئین‌های مذهبی بشمار می‌آید که جمع کثیری از مردم با شرکت در آن، آرامش روحی روانی را تجربه می‌کنند.

دکتر مهدی دوایی، روانشناس و عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم شناختی، در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران گفت: شرکت در آئین‌های مذهبی مثل شب‌های قدر، ارتباط نزدیک بنده با معبود است و به صرف اینکه یک آئین مقدس است، برای فرد آرامش بخش است و باعث کاهش اضطراب می‌شود. 
 
نکته دومی که در این زمینه وجود دارد، این است که همه ما در زندگی، سرشار از ناکامی‌ها هستیم و مسائل زیادی بوده که می‌خواستیم به آنها دست یابیم و موفق نشده‌ایم و بسیاری از ما حسرت گذشته و دلشوره برای آینده داریم. 
شرکت در آئین‌های این چنینی مانند احیای شب‌های قدر، به نوعی درد دل با خدا و تخلیه درونی است که در پی آن انرژی سرشاری برای شروع مجدد در ما ایجاد می‌شود. 
 
دکتر دوایی در ادامه گفت: نکته سوم در برپایی شب‌های قدر و احیا نگهداشتن آن معنی‌دار کردن زندگی است. در خلوت این شب‌ها که هرکسی با خدای خود دارد، به احساس آرامش و تسلی خاطر دست پیدا می‌کنیم که این احساس، سلامت روان و در پی آن سلامت جسم را به ارمغان می‌آورد. 
 
این متخصص روانشناسی در پایان گفت: بسیاری از دردهای روان‌تنی که ریشه روانی و اضطرابی دارد و در واقع منشأ بیماری جسمی ندارد. باشرکت فرد در این آئین‌های مذهبی و رسیدن به آرامش روحی و کاهش اضطراب، دردهای جسمی و روانتنی فرد هم بهبود پیدا می‌کند. 
 
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید