تنها راه مقابله با جنگ نرم دشمن احیای امر به معروف و نهی از منکر است

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 
 
نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به ترویج صحیح فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزود:گسترش این فریضه مهم در مقابل راهبردهای کلان دشمن و جنگ نرم بسیار کارساز است

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی صاعقه به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آلهاشم در نخستین گردهمایی آمران امر به معروف و نهی از منکر یگانهای منطقه شمال کشور در گرگان اظهار داشت: گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر مخصوصا در سالی که با نام فرهنگ نامگذاری شده، امری ضروری است.

وی تاکید کرد: گسترش امر به معروف و نهی از منکر در مقابل راهبردهای کلان دشمن و جنگ نرم بسیار کارساز است لذا باید این مهم به درستی در جامعه ترویج پیدا کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: امر به معروف و نهی از منکر شرایطی دارد که بدون آن امر و نهی واجب نمیشود که از جمله آن شناخت معروف و منکر است.

آلهاشم عامل بودن آمر را یکی از شروط مهم فریضتین خواند و تصریح کرد: احتمال تاثیرگذاری زمانی اتفاق میافتد که فرد بداند با اجازه به گناه کوچکتر میتواند جلوی گناه کوچکتر را بگیرد مانند حفظ جان مومن، این خودش امر به معروف است.

وی در خصوص عوامل موفقیت در اجرای فریضتین بیان داشت: یادگیری راه و رسم صحیح و مناسب امر به معروف و نهی از منکر، اهمیت دادن به پیشگیری قبل از درمان، ریشه یابی و از بین بردن زمینههای منکر از جمله راههای موفقیت در اجرای این مهم است.

این مقام مسئول ادامه داد: از بین بردن جهالت و نادانی، ضعف ایمان افراد، بیبصیرتی، بیعدالتی، تبعیض، فقر و تنگدستی، بیکاری، نابسامانیهای خانوادگی به دلیل فقدان امر به معروف و نهی از منکر حاصل شده است.

آلهاشم استفاده از روشهای غیرمستقیم و همهجانبه را در ترویج فریضتین مهم خواند و گفت: در اجرای امر به معروف و نهی از منکر لازم نیست حتما به طور مستقیم وارد شد برخی موارد با اشاره نیز میتوان از بروز یک منکر جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر ابزار گوناگونی دارد، خاطرنشان کرد: تنبیه و تشویق، زبان و قلم همه اینها در اجرای فریضتین کارساز است، تنها قهر فایدهای ندارد با آشتی نیز میتوان امر به معروف کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت رعایت ادب، نزاکت و حرمت طرف مقابل تاکید کرد و بیان داشت: با زبان نرم و لین باید سخن گفت تا نتیجه لازم حاصل شود در غیراینصورت نتیجه عکس به دست میآید.

آلهاشم پرهیز از سختگیریهای بی جا و امیدوار کردن به رحمت خدا را از عوامل مهم در موفقیت اجرای فریضتین یاد کرد و گفت: باید از نزدیکان خود شروع کنیم و سپس این موضوع بسط داده شود.

وی با تاکید بر اینکه امر به معروف باید استدلالی و منطقی باشد، بیان داشت: اجرای فریضتین نباید از روی احساسات صورت بگیرد، هماهنگی در گفتار و کردار از ویژگیهای آمر و ناهی در جامعه است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه اخلاص، تعهد، تحمل و سعه صدر از مهمترین موارد در موفقیت فریضتین است، گفت: کسانی که امر به معروف و نهی از منکر میکنند باید معتقد به شرع مقدس اسلام باشند، در کنار مردم باشند تا بتوانند تاثیرگذاری کنند اگر در مقابل مردم قرار بگیرند حرفهای آنها تاثیرگذار نخواهد بود


این صفحه را به اشتراک بگذارید