چرا نباید نان را در یخچال نگهداری کرد
تاريخ : 31 / 5برچسب:صاعقه,نان,, | 22:50 | نویسنده : ali

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 

در حال حاضر بسیاری از خانواده‌ها نان مصرفی خود را در یخچال نگهداری می‌کنند، که این امر موجب مشکلاتی برای آنها می‌شود، عارضه گوارشی از جمله این مشکلات است.

 

 

حمید حسن قمی متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: همه ما می‌دانیم که نان مصرفی درصد بسیار زیادی آب را در خود نگهداری می‌کند. 

 

 

 

وی افزود: نکاتی را باید در نگهداری نان به آن توجه کرد. از جمله اینکه نان به هنگام داغ بودن نباید بر روی هم گذاشته شود چرا که حرارت باعث کپک زدگی می‌شود. همچنین بهتر است از نانهایی استفاده کنیم که سبوس دارند و کمک به دریافت ویتامین‌ها می‌کند. 

 

 

 

حسن قمی اذعان داشت: بیست درصد ضایعات نان مربوط به مردم، سی درصد مربوط به نانوا و پنجاه درصد مربوط به آرد مصرفی است. گذاشتن نان بیات در یخچال موجب می‌شود که روند بیات شدن تسریع پیدا کند. 

 

 

 

این متخصص تغذیه افزود: اگر نان را در یخچال نگهداری کنیم، هم کپک‌ها بهتر در آن رشد می‌کند و برای رشد خود از آب نان استفاده می‌کنند و در حقیقت آب نان از بین می‌رود که همین امر موجب بروز مشکلات کبدی گوارشی می‌شود. 

 

 

 

بنابراین توصیه می‌شود که نان را در داخل فریزر نگهداری کنند که آب میان بافتی آن منجمد می‌شود و سپس بعد از بیرون آوردن از فریزر به حالت عادی برمی‌گردد و در واقع آبی از بین نمی‌رود.

 


این صفحه را به اشتراک بگذارید